کپسول پلاروکا پلاس فاران شیمی 30 عددی

Faran Shimi Pelaroka Plus 30 Capsules

ویژگی‌های کپسول پلاروکا پلاس فاران شیمی:

• تقویت کننده سیستم ایمنی
  • آنتی باکتریال و موکولیتیک
  • بهبودبخش علائم عفونت‌های دستگاه تنفس فوقانی؛
  • شامل سرماخوردگی، گلودرد، سرفه، آبریزش بینی، گرفتگی بینی
  • درمان کمکی در برونشیت حاد، سینوزیت و بیماری مزمن انسداد ریوی
  • حاوی پلارگونیوم، زینک و ویتامین C
  • بدون شکر، گلوتن و لاکتوز

ناموجود

کپسول پلاروکا پلاس فاران شیمی

در این محصول از دسته‌بندی تقویت سیستم ایمنی و سلامت ریه از مکمل‌های تخصصی سایت داروخانه آنلاین دکتر دانیالی می‌پردازیم به:

کپسول پلاروکا پلاس به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی، آنتی باکتریال و موکولیتیک، بهبودبخش علائم عفونت‌های دستگاه تنفس فوقانی شامل سرماخوردگی، گلودرد، سرفه، آبریزش بینی، گرفتگی بینی و همچنین به عنوان درمان کمکی در برونشیت حاد، سینوزیت و بیماری مزمن انسداد ریوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فرآورده با داشتن ترکیبات موثر مثل عصاره ریشه پلارگونیوم، زینک و ویتامین C در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا و بهبود علائم ناشی از عفونت‌های دستگاه تنفس موثر عمل می‌کند. همچنین با تقویت سیستم ایمنی از بروز بیماری‌های ویروسی جلوگیری می‌کند.

Faran Shimi Pelaroka Plus Capsules

در هر کپسول پلاروکا پلاس فاران شیمی، ۳۰ میلی‌گرم عصاره خشک ریشه پلارگونیوم سیدوایدس وجود دارد. پلارگونیوم سیدوایدس گیاه دارویی بومی آفریقای جنوبی است که از دیرباز عصاره ریشه آن در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا و بهبود علائم ناشی از عفونت‌های دستگاه تنفس فوقانی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

زینک روی دیگر ترکیب موثر فرآورده، یکی از مواد معدنی مفید در تقویت عملکرد ایمنی بدن است و اثرات ضد میکروبی و ضد باکتریایی دارد. ویتامین C نیز با خاصیت آنتی‌اکسیدانی در کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه‌ با رادیکال‌های آزاد آسیب‌رسان به بدن موثر است. ویتامین C و روی هر کدام برای سیستم های مختلف بدن مفید هستند، اما هر دو از سیستم ایمنی بدن حمایت می کنند و خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهند. مصرف این دو ماده مغذی با هم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. علاوه بر این، ویتامین C (اسید اسکوربیک) تصور می شود به جذب روی کمک می‌کند.

موارد مصرف کپسول پلاروکا پلاس فاران شیمی:

به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی
آنتی باکتریال و موکولیتیک
همچنین به عنوان درمان کمکی در برونشیت حاد، سینوزیت و بیماری مزمن انسداد ریوی

Faran Shimi Pelaroka Plus Capsules

روش مصرف کپسول پلاروکا پلاس فاران شیمی:

کپسول پلاروکا پلاس را مطابق آنچه در برگه راهنما توضیح داده شده است مورد استفاده قرار دهید. مصرف معمول این فرآورده به شرح ذیل است مگر اینکه پزشک شما دستور مصرف دیگری را تجویز کرده باشد:

بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال: ۱ کپسول، دو بار در روز.
مصرف این فرآورده در کودکان ۶ تا ۱۲ سال می بایست تحت نظر پزشک متخصص صورت گیرد.
به منظور جلوگیری از عود مجدد، علائم مصرف این فرآورده را ۲ الی ۳ روز پس از بهبود کامل ادامه دهید.
درمان بیش از ۲ هفته توصیه نمی شود.
در صورت فراموشی یک نوبت از مصرف فرآورده به محض یادآوری دوز فراموش شده را مصرف نمایید و دوز بعدی را طبق روال معمول ادامه دهید. اما اگر تقریبا زمان دوز بعدی فرارسید از مصرف دوز فراموش شده خودداری نمایید و دوز بعدی را نیز دوبرابر نسازید.
در صورت مصرف بیش از مقدار توصیه شده با پزشک یا داروساز تماس بگیرید.

هشدارهای مصرف کپسول پلاروکا پلاس فاران شیمی:

موارد منع مصرف:

در صورت ابتلا به بیماری های کبدی، کلیوی، هایپراگزالوریا و بیماری های خود ایمنی از جمله مالتیپل اسکلروزیس (MS)، لوپوس اریتماتوز سیستمیک و آرتریت روماتوئید، از مصرف این فرآورده خودداری نمایید.

در صورت حساسیت به هریک از اجزاء این فرآورده، از مصرف آن خودداری نمایید.

مصرف در دوران بارداری و شیردهی:

مطالعات کافی و کنترل شده در مورد مصرف این فرآورده طی دوران بارداری و شیردهی، انجام نشده است لذا مصرف آن طی این دوران توصیه نمی شود.

موارد احتیاط:

در صورت بدتر شدن علائم یا عدم بهبودی طی ۱ هفته یا بروز تنگی نفس، مشاهده خون در خلط و تب پایدار، فورا با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

در صورت بروز علائمی مانند زردی چشم ها و پوست، تهوع، استفراغ، ادرار تیره، دردهای شکمی، خستگی غیر طبیعی و از دست دادن اشتها، مصرف فرآورده را فوراً قطع کرده و با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

این فرآورده ممکن است خطر خونریزی در طول اقدامات جراحی را افزایش دهد بنابراین ۲ هفته قبل از جراحی، استفاده از آن را متوقف نمایید.

مصرف مقادیر بالای ویتامین C در بیماران مبتلا به کمبود G6PD (فاویسم) می بایست با احتیاط صورت گیرد.

تداخلات دارویی:

مصرف همزمان این فرآورده با گلیکوزیدهای قلبی، وارفارین و داروهای مشابه، داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی (از جمله آزاتیوپورین، بازیلیکسیمب، داکلیز ومب، موروموناب-سی دی3، سیکلوسپورین، مایکوفنولات، تاکرولیموس، سیرولیموس و کورتیکواستروئیدها)، داروهای پیشگیری از بارداری، فلوفنازین، تتراسایکلین ها، کینولون ها، دفروکسامین و بیس فسفونات ها می بایست با احتیاط و تحت نظر پزشک معالج صورت گیرد.

عوارض جانبی:

مانند سایر فرآورده ها، این فرآورده نیز ممکن است باعث بروز برخی عوارض جانبی گردد. اگرچه همه این عوارض در یک فرد دیده نمی شود، اما در صورت بروز عوارض زیر با پزشک یا داروساز مشورت نمایید:

عوارض جانبی غیر شایع (بیشتر از ۱ نفر در ۱۰۰۰ نفر اما کمتر از ۱ نفر در ۱۰۰ نفر):

مشکلات گوارشی مانند معده درد، سوزش سردل، تهوع، اسهال، استفراغ و مشکل در بلع.

عوارض جانبی نادر (بیشتر از ۱ نفر در ۱۰۰۰۰ نفر اما کمتر از ۱ نفر در ۱۰۰۰ نفر):

خونریزی ملایم از لثه ها و بینی، واکنش های آلرژیک مانند راش پوستی، کهیر، خارش پوست و غشای موکوسی.

عوارض جانبی بسیار نادر (1 نفر و یا کمتر از ۱ نفر در ۱۰۰۰۰ نفر):

واکنش های شدید حساسیتی همراه با تورم صورت تنگی نفس و افت فشار خون.

شرایط نگهداری کپسول پلاروکا پلاس فاران شیمی:

فرآورده را در دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتیگراد و دور از نور و رطوبت نگهداری نمایید.
فرآورده را دور از دید و دسترس کودکان نگهداری نمایید.

ترکیبات کپسول پلاروکا پلاس فاران شیمی:

ترکیباتمقدار در هر وعده روزانهدرصد نیاز مصرف روزانه
عصاره خشک ریشه پلارگونیوم سیدوایدس۳۰mg**
زینک۷,۵mg۶۸%
ویتامین C۸۰mg۸۹%

**درصد مصرف روزانه از طرف شرکت سازنده مشخص نشده است.

g = گرم  /  mg = میلی گرم  /  µg یا mcg = میکروگرم  /  IU = واحد بین المللی

شرکت داروسازی فاران شیمی در سال ۱۳۸۱ با ماهیت تعاونی تولیدی در زمینی با مساحتی حدود ۱۷۰۰۰ متر مربع در شهرک صنعتی تويسركان تأسیس گرديد. این شرکت کار خود را با تولید اسید سالیسیلیک آغاز و در سال 1386 به گروه صنعتی گلرنگ پیوست. پس از تشكيل شرکت سرمایه گذاری دارويي گلرنگ در سال ۱۳۸۹ شركت داروسازی فاران ‌شیمی به ‌عنوان يكي از شركت‌هاي عضو اين هلدينگ مطرح گرديد و با توجه به پیشینه و داشتن زيرساخت‌هاي اساسي به ‌سرعت مورد توجه مديران هلدينگ قرار گرفت. در زمینه توليد داروي تمام شده، شركت فاران علاوه بر خط توليد محلول همودياليز، از بهمن ماه سال ۹۱ مبادرت به احداث خط توليد انواع جامدات (قرص) نموده كه با تلاش و كوشش دست اندركاران به بهره برداري رسيده است. به عنوان اولين محصول، قرص بوپرنورفين زير زباني دو ميلي گرم توليد شد كه ماده اولیه آن يعني بوپرنورفين هيدروكلرايد نيز توليد بخش  API همين شركت مي‌باشد. اين خط كاملا" مطابق استانداردهاي جهاني است و كليه مجوزهاي لازم نظير گواهی GMP را از وزارت بهداشت اخذ كرده است. در سه سال گذشته، فاران شیمی جهت استخراج و خالص سازی آلکالوئیدهای موجود در اپیوم و نیز تولید سایر مواد اولیه دارویی تلاش نموده است به نحوی که در حال حاضر از سوی شرکت های تولید کننده داخلی و برخی از تولید کنندگان منطقه به عنوان یکی از تامین کنندگان اصلی مواد موثره دارویی شناخته شده است.

کپسول

سرماخوردگی و سرفه

رده سنی

بالای 6 سال