گلو درد

گلو درد، یک حس ناخوشایند و دردناک و احساس خشکی در گلو است که از رایج ترین دلایل مراجعه بیماران به پزشک است. بیشتر گلودرد ها به علت عفونت یا عوامل محیطی مثل هوای خشک ایجاد می شوند.

گلو درد چه علائمی دارد؟

علائم گلودرد بسته به علت ایجاد آن متفاوت است. معمولا به همراه گلودرد، علائمی چون: گرفتگی بینی، آبریزش بینی، عطسه کردن، سرفه، تب، لرز، غدد ورم در ناحیه گردن، صدای خشن، بدن درد، سردرد، مشکل در بلعیدن و کاهش اشتها را تجربه خواهید کرد.

شربت برون کلد هلث اید یکی از محصولاتی است که دارای ترکیبات روغن نعناع فلفلی، آنیسون، فلفل قرمز، زنجبیل و عصاره گل میخک است که همه این علائم را تسکین می دهد.

سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر عفونت‌های ویروسی

حدود ۹۰ درصد گلو دردها را ویروس ایجاد می کند. از جمله ویروس هایی که باعث گلودرد میشوند عبارتند از:

• سرماخوردگی
  • آنفلوآنزا
  • تک هسته ای، یک بیماری عفونی که از طریق بزاق منتقل میشود
  • سرخک، بیماری که باعث بروز خارش و تب می شود
  • عفونت که باعث تب و خارش خفیف می شود

سرماخوردگی

سرماخوردگی یک نوع عفونت ویروسی در بخش فوقانی دستگاه تنفسی می باشد. این عفونت می تواند به سرعت شروع شود ولی خود به خود نیز بهبود یابد. علایم سرماخوردگی می تواند از ۷ تا ۱۴ روز ادامه یابد اما برخی علائم آن مثل سرفه ممکن است تا مدتی بعد از بهبود همچنان ادامه داشته باشد. آبریزش و احتقان بینی، عطسه، سرفه، بدن درد، گلودرد و گوش درد از علائم شایع سرماخوردگی هستند.

آلرژی

هنگامی که سیستم ایمنی با گرده ها، چمن ها و حیوانات برخورد می کند، باعث بروز علایمی مانند احتقان بینی، ریزش اشک، عطسه و تحریک گلو می شود.

هوای خشک

هوای خشک می تواند از دطریق هان و گلو رطوبت بکشد و احساس خشکی به وجود آورد.

دود و مواد شیمیایی

از جمله:

• سیگار و سایر سیگارهای تنباکویی
  • آلودگی هوا
  • و …

آسیب، زخم جراحت

هر گونه آسیب، مانند ضربه یا برش به گردن، می تواند گلو درد ایجاد کند. بعد از فریاد زدن، با صدای بلند صحبت کردن و یا آواز خواندن برای مدت طولانی، احتمال گلودرد وجود دارد.

رفلاکس معده

در بیماری ریفلاکس معده، اسید از معده به مری منتقل شده و ایجاد گلودرد و سوزش در گلو می‌کند.

خرید مکمل های گلو درد

خرید اینترنتی انواع مکمل‌های تخصصی در کمک به درمان گلو درد، با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از برندهای معتبر خارجی و ایرانی در داروخانه آنلاین دکتر دانیالی امکان پذیر است. شما می توانید تنها با یک کلیک خرید خود را ثبت و در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید. تمامی مکمل‌های موجود در این داروخانه دارای برچسب اصالت کالا بوده و شما می توانید با اطمینان آنها را خریداری نمایید. همچنین قبل از خرید می‌توانید از مشاوران سایت در خصوص خرید محصولات مشاوره بگیرید.

همه محصولات (7102)