ضد سرماخوردگی

سرماخوردگی چیست؟

سرماخوردگی یک عفونت تنفسی فوقانی است که عامل اصلی ایجاد آن ویروس است. بیشتر از ۲۰۰ نوع ویروس مختلف در ایجاد سرماخوردگی میتوانند نقش داشته باشند. با این حال، مواردی وجود دارد که باعث عطسه و تنها یک آلرژی یا حساسیت ساده میشوند. اگرچه در هر زمان از سال ممکن است سرما بخوریم، ولی سرماخوردگی در ماه‌های زمستان بیشتر اتفاق می‌افتد و دلیلش این است که بیشتر ویروس‌های سرماخوردگی در رطوبت کم رشد می‌کنند.

سرماخوردگی ویروسی است و هنگامی که فرد مبتلا عطسه و سرفه می‌کند، در فضا پخش شده و قطرات مملو از ویروس را که در هوا انتشار می‌دهد، به دیگران ارسال می‌کند. در صورت لمس سطوحی که اخیراً توسط یک فرد آلوده انجام شده و لمس بینی، دهان یا چشم‌ها، ابتلا به بیماری محتمل است. بعد از قرار گرفتن در معرض ویروس سرماخوردگی، در دو یا چهار روز اول مسری هستید. سرماخوردگی طی چند روز به تدریج بهبود یافته و غالبا خفیف‌تر از آنفولانزاست. برخی افراد برای جلوگیری یا تسکین علائم سرماخوردگی از داروهای طبیعی مانند روی، ویتامین C و یا تقویت سیستم ایمنی استفاده می‌کنند.

علائم سرماخوردگی

علائم سرماخوردگی معمولا بین یک تا سه روز بعد از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می‌شود. می‌توان گفت آبریزش بینی جزو اولین علامت سرماخوردگی است. از آنجا که ویروس دلیل اصلی ایجاد بیماری سرماخوردگی است، و ویروس‌های مختلفی وجود دارد پس علائم سرماخوردگی نیز با هم متفاوت است. اما به صورت کلی شایع ترین علائم ابتلا به سرماخوردگی عبارتند از: عطسه کردن، گلو درد، آبریزش از چشم و بینی، درد در ناحیه قفسه، سرفه خلطی، سرفه خشک، تب بالا، تب ملایم، خستگی خفیف. با استفاده از شربت ضدسرفه می‌توانید علائم ناشی از آن را کاهش دهید.

خرید اینترنتی معتبرترین و موثرترین مکمل‌های ضد سرماخوردگی با کیفیت بالا و قیمت مناسب از برندهای معتبر در داروخانه آنلاین دکتر دانیالی امکان پذیر است که می توانید تنها با یک کلیک خرید خود را ثبت و در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید. کلیه محصولات موجود در این داروخانه دارای برچسب اصالت کالا بوده و شما می توانید با اطمینان آنها را خریداری نمایید. همچنین قبل از خرید می‌توانید از مشاوران سایت در خصوص خرید محصولات مشاوره بگیرید.

همه محصولات (7102)

نمایش 1–12 از 81 نتیجه