preloader
ارسال رایگان داروخانه آنلاین دکتر دانیالی
ارسال رایگان داروخانه آنلاین دکتر دانیالی

سرم ضد لک اوردینری (The Ordinary) + 16 ویژگی

سرم ضد لک اوردینری
دسته بندی :
نوشته شده توسط : Amin Hashemy

فواید استفاده از سرم ضد لک اوردینری در بهبود انواع لک چیست؟ لک پوستی یا ماکول، بخش‌هایی از پوست است که به دلایل مختلفی دچار تغییر رنگ شده و متفاوت از رنگ معمول پوست فرد دیده می‌شود. لک‌های پوستی یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها و مشکلات پوستی محسوب می‌شوند که در اثر عوامل متعددی روی پوست تشکیل می‌شوند. لکه‌های پوستی عارضه ای ناخوشایند هستند، به خصوص اگر بر روی صورت ایجاد شوند. با این حال، معمولا خطری برای سلامتی ندارند.

قبل از خرید محصولات مراقبتی پوست میتوانید از طریق داروخانه آنلاین دکتر دانیالی مشاوره دریافت نمایید.

بیشتر لکه‌های پوستی قهوه‌ای روشن، قهوه‌ای متوسط و قهوه‌ای تیره هستند. لکه‌های پوستی می‌توانند ناشی از نور آفتاب، آکنه، ژنتیک، تغییرات هورمونی و یا مادرزادی باشند. بیشتر این لکه‌ها خود به خود برطرف می‌شوند. اما بعضی از لکه‌های پوستی مقاومت زیادی دارند و حتی ممکن است تا آخر عمر ماندگار باشند. تفاوت در علل به وجود آمدن لک، در شکل، رنگ و تعداد آن‌ها تاثیر مستقیم دارد و معمولا درمان‌شان را نیز متفاوت می‌کند.

لک پوستی چیست؟ و انواع آن کدامند؟

لکه‌های ایجاد شده بر روی پوست، ناشی از واکنش رنگدانه‌های پوست (ملانین) است. این رنگدانه‌ها انواع مختلفی دارند مانند؛ کک و مک، لکه‌های پیری، ملاسما (لکه‌های بارداری)، جای جوش، زخم، اگزما و … ولی بیشتر لکه‌های پوستی ناشی از آسیب رساندن پرتوهای فرابنفش نور خورشید به پوست است که تنها راه برای پیشگیری از آن استفاده از  فرآورده‌های ضدآفتاب است. انواع لک‌های پوستی در هر نقطه ای از بدن می‌توانند نمایان شوند و در اندازه نیز فرق داشته باشند. به دلیل اینکه در زیبایی ظاهری اثرگذار هستند، می توانند آزار دهنده باشند.

لک چگونه تشکیل می‌شود؟

علت تشکیل لک‌ها، تکثیر بیش از حد ملانین‌ها است. ملانین‌ها سلول‌های رنگدانه‌ای پوست هستند که به پوست رنگ می‌دهند. وقتی تعداد آن‌ها در یک بخش بیشتر از حد طبیعی باشد، این بخش تیره‌تر یا در موارد نادری روشن‌تر دیده می‌شود و این گونه لک پوستی شکل می‌گیرد. لک‌های پوستی به دلایل زیبایی یا پزشکی ممکن است نیاز به درمان داشته باشند.

لک پوستی چیست؟

لک پوستی چیست؟

عوامل موثر در ایجاد لک‌های پوستی

پوست صورت با گذشت زمان دچار مشکلات زیادی می شود از رایج ترین این مشکلات هایپر پیگمنتیشن است. هایپرپیگمنتیشن، لکه های پوستی قهوه ای روشن تا سیاهی هستند که به هر شکل و اندازه ای، به صورت خوشه ای یا تکی ظاهر می شوند. لک های پوستی بسیار رایج بوده می تواند به دلایل مختلف ژنتیکی یا محیطی مانند آفتاب سوختگی ایجاد شود. بیشتر افراد به دلایل مختلفی به ویژه از سن 30 – 40 سالگی به بعد لک صورت را تجربه می کنند.

با افزایش سن و نیز قرار گرفتن در برابر نور آفتاب، آلودگی‌های محیطی مانند آب و هوا و رادیکال‌ های آزاد آسیب‌ رسان، دود سیگار، مصرف الکل، ، بارداری، داروهای مصرفی، کمبود ویتامین ها و مواد معدنی، کم‌آبی بدن، شستن بیش از اندازه پوست، ژنتیک، رژیم غذایی نادرست، استرس اکسیداتیو، خواب ناکافی و استرس و… پوست دچار خشکی شده که در صورت عدم رسیدگی باعث آسیب دیدگی بیشتر شده که به چروکیدگی، اگزما، سیاهی یا تیرگی و بروز لک می‌انجامد.

علاوه بر این، سلول‌‌های مرده‌ که به طور طبیعی هر روز پوسته ریزی می‌کنند و سلول‌ های نو جایگزین آن‌ ها می‌شوند، گاهی آن‌ طور که باید با سرعت و روال طبیعی جدا نشده و روی سطح پوست انباشته می‌شوند. این موضوع می‌تواند باعث خشکی، کدری و تیرگی پوست و عدم یکنواختی رنگ آن بشود.

روش‌های درمان لک صورت

لک‌های موجود روی پوست به واسطه علت ایجاد لک به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به لک و پیس، لک بارداری، هایپرپیگمنتیشن، کک و مک، لک‌های مادرزادی و لک‌هایی که بر اثر آفتاب سوختگی ایجاد می‌شوند اشاره نمود. برای درمان لک، ابتدا باید درمان را با ضد لک‌های ضعیف شروع کنید و اگر جواب نگرفتید به سراغ کرم‌های ضد لک قوی بروید.

درمان لک صورت با لیزر و مزوتراپی از دیگر روش‌هایی هستند که برای از بین بردن لک می‌توانید مورد استفاده قرار دهید. لک‌های پوستی اگر به درستی درمان شوند می‌توانند بدون بازگشت باشند. در زمان استفاده از ضد لک‌ها مصرف ضد آفتاب را نباید فراموش کنید. اگر ضد آفتاب نزنید حتی ممکن است وضعیت لک‌های صورت شما بدتر شود.

انتخاب کرم ضد لک مناسب

برای پیشگیری از ایجاد لک، استفاده از محصولات ضدآفتاب و روشن کننده گزینه های مناسبی هستند. اما هنگامی که لک ایجاد شد، استفاده از محصولات ضد لک می تواند کارساز باشد. برای همین قصد داریم که در ادامه، در مورد یکی از بهترین سرم های ضدلک و روشن کننده دنیا یعنی سرم ضد لک اوردینری صحبت کنیم.

هنگام خرید محصولات مراقبت پوست جهت از بین بردن لک های پوستی، لازم است به ترکیبات آن و کیفیت محصولی که قصد خرید آن را دارید کاملا توجه کنید.

یکی از مواد طبیعی که در رفع لک های صورت تاثیر بسزایی دارد، آربوتین است که دو نوع آلفا و بتا دارد. آربوتین یک ماده طبیعی فوق العاده برای روشن کردن پوست و متعادل سازی رنگ پوست به شمار می‌آیدکه در ترمیم و جلوگیری از التهابات پوستی نیز نقش دارد. بنابراین، استفاده از سرم ضد لک آلفا آربوتین و هیالورونیک اسید اوردینری برای از بین بردن لک های پوستی توصیه می شود که کیفیت فوق العاده ای نیز دارد.

لک پوستی

معرفی سرم ضد لک اوردینری The Ordinary Anti-Blemish Serum

سرم کنستانتره ضد لک آلفا آربوتین و هیالورونیک اسید اوردینری مدل  Alpha Arbutin 2%+ HAدارای فرمولاسیون متشکل از 2 درصد کنستانتره خالص آلفا آربوتین با خواص ضد لک برای محو آثار لک و رنگدانه های قهوه ای (هایپر پیگمنتیشن) است. این فرمول با نسل بعدی هیالورونیک اسید جهت آبرسانی قوی لایه‌های مختلف پوست همراه شده است.

سرم آلفا آربوتین 2% + هیالورونیک اسید اوردینری یک سرم لایه بردار و روشن کننده پوست است که به رفع لک ها و کک و مک پوست کمک می کند و باعث شفاف شدن پوست می شود. این محصول میتواند لکه های قهوه ای به وجود آمده از هایپر پیگمنتیشن را محو سازد و همچنین از بروز لک های جدید در پوست پیشگیری کند. سرم ضد لک اوردینری در کاهش خطوط ریز و چروک ها و در نتیجه جوانسازی پوست نیز موثر است.

سرم آلفا آربوتین اوردینری خاصیت ضد لک بسیار قوی دارد و برای درمان انواع لک های قهوه ای و ناشی از نور خورشید، ملاسما، لک های ناشی از جای جوش و زخم تاثیرگذار است و به روشن شدن و یکدست شدن رنگ پوست کمک می کند. از آنجایی که آلفا آربوتین نسبت به آب بسیار حساس بوده این ترکیب دارای pH 4.9 برای حداکثر پایداری و اثرگذاری است و نتیجه استفاده از آن پوستی شفاف تر و آبرسانی شده با لک های محو شده می‌باشد. سرم ضد لک اوردینری فاقد الکل، پارابن، تست حیوانی، چربی، سیلیکون، گلوتن و مواد عطری است و برای همه نوع پوستی حتی پوست ‌های حساس مناسب است.

ویژگی‌های خرید سرم ضد لک اوردینری

سرم ضد لک اوردینری از دو ماده موثر آلفا آربوتین و هیالورونیک اسید تشکیل شده است. آلفا آربوتین با لایه برداری از سطح پوست به رفع لک‌های صورت و جای جوش‌ها کمک کرده و موجب شفافیت پوست می‌شود. حال در اثر لایه برداری، پوست ممکن است دچار خشکی و حساسیت شود که ترکیب آبرسانی مانند هیالورونیک اسید نیز به سرم اضافه شده است. سرم ضد لک اوردینری بسیار سبک است و به‌راحتی جذب پوست می شود و ایجاد سنگینی بر روی پوست نمی‌کند.

ویژگی‌های سرم ضد لک اوردینری عبارتند از:

  1. موثر در رفع انواع لک، کک و مک، بهبود لک‌های ناشی از آفتاب سوختگی
  2. کاهش تیرگی ‌های پوستی، یکدست سازی و بازسازی پوست
  3. حاوی 2% آلفا آربوتین و هیالورونیک اسید
  4. افزایش شفافیت پوست
  5. مناسب برای رفع جای جوش و زخم
  6. روشن کننده پوست، محو آثار رنگدانه های قهوه ای و لک های تیره باقیمانده
  7. حاوی هیالورونیک اسید جهت آبرسانی پوست
  8. احساس پوستی آبرسانی شده و بدون لک
  9. دارای فرمولاسیون بسیار سبک و با جذب سریع
  10. بدون ایجاد حس سنگینی روی پوست
  11. دارای ترکیبات کاملا گیاهی و وگان
  12. فاقد عطر و مواد حساسیت ‌زا
  13. فاقد مواد مضر، سولفات‌، پارابن، گلوتن، الکل، هیدروکینون و …
  14. بدون تست بر روی حیوانات
  15. مناسب برای انواع پوست حتی پوست حساس
  16. حجم : 30 میلی لیتر

مواد موثر در سرم ضد لک اوردینری

مهم ترین ترکیبات سرم ضد لک اوردینری شامل 2% آلفا آربوتین و هیالورونیک اسید می باشد که به بررسی خواص هر کدام از این ترکیبات خواهیم پرداخت.

آلفا آربوتین

آلفا آربوتین یکی از ترکیبات قوی موثر و غیر حساسیت زا در رفع لک و تیرگی های پوست است. آلفا آربوتین یکی از اصلی ‌ترین مواد مورد کاربرد در محصولات ضد لک و روشن کننده محسوب می‌شود که در سرم ضد لک اوردینری به میزان قابل توجهی (%2) به کار رفته است.

آلفا آربوتین از گیاه کرن بری یا همان زغال اخته استخراج می شود که یک ماده روشن کننده پوست بی خطر است که به محو شدن جای زخم و لک‌های ناشی از جوش و آسیب های خورشید کمک می کند. این ترکیب لکه‌های تیره، و لکه های ناشی از بارداری، آفتاب سوختگی و کک و مک را کاهش می دهد. آلفا آربوتین در آب محلول است و به راحتی در فاز آب و ترکیب‌های آرایشی و بهداشتی گنجانده شده و سریعتر جذب پوست می‌شود. یکی از مزایای این ماده این است که دارای کمترین مقدار ایجاد التهابات و آلرژی پوستی می‌باشد.

آلفا آربوتین

آلفا آربوتین

آلفا آربوتین چگونه عمل می‌کند؟

آلفا آربوتین با کاهش فعالیت تیروزیناز عمل می‌کند که باعث کاهش تشکیل ملانین در پوست می‌شود. کاهش سطح تیروزین و ملانین باعث کاهش رنگدانه و لکه های تیره شده و ظاهر یکنواخت تر را تضمین می‌کند. آلفا آربوتین لکه های پیری، اسکار آکنه و قرمزی پس از لک را کاهش می دهد. آلفا آربوتین اغلب به عنوان جایگزین ایمن تری برای هیدروکینون (یک ماده محبوب روشن کننده پوست که در اروپا و استرالیا ممنوع شده است) به بازار عرضه می شود.

این ترکیب لک‌های مختلف مانند لک ناشی از افزایش سن، اشعه آفتاب و غیره را رفع کرده و پوستی یکدست و روشن را به شما هدیه می‌کند. غلظت آلفا آربوتین 2% در این سرم ضد لک اوردینری باعث شده تا به سرمی موثر برای روشن شدن پوست تبدیل شود. همچنین نوعی هیالورونیک اسید در ترکیبات این سرم به کار رفته تا علاوه بر آبرسانی پوست، به اثر گزاری بیشتر آلفا آربوتین کمک نماید.

اسید هیالورونیک و فواید آن برای پوست

اسید هیالورونیک ماده‌ای است که به طور طبیعی در بدن انسان از جمله؛ چشم، پوست و مفاصل یافت می‌شود. اسید هیالورونیک، رطوبت را نگه می‌دارد، حرکات بافت‌ها و مفاصل را روان و راحت می‌کند، و همچنین به یک درمان محبوب برای مراقبت از پوست تبدیل شده است.

اسید هیالورونیک نگه دارنده آب زیر پوست و آبرسان عمقی به پوست است. با وجود اسید هیالورونیک در سرم ضد لک اوردینری، پوست آبرسانی شده و خشک و پوسته پوسته نمی‌شود. این ماده علاوه بر آبرسانی بسیار عمیقی که برای لایه های پوستی دارد و رطوبت پوست را به شدت حفظ می کند، چین و چروک‌های پوست را کاهش داده و از بروز چین و چروک جدید جلوگیری می‌کند. همچنین با افزایش انعطاف پذیری پوست از افتادگی پوست جلوگیری و لایه های پوستی را مستحکم و تقویت می‌کند.

اسید هیالورونیک مثل یک سد حفاظتی از پوست در برابر عوامل خارجی مانند ورود آلودگی ها و میکروب ها جلوگیری کرده و با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی خود علاوه بر ترمیم و التیام پوست، با آسیب های ناشی از اشعه های فرابنفش خورشید مقابله می کند. این ماده با رطوبت رسانی قوی و بهبود انعطاف پذیری پوست، در حفظ سلامت پوست نقش بسزایی دارد و پوست را جوان زیبا و لطیف می‌سازد.

بسیاری از مردم هیالورونیک اسید را به عنوان مکمل مصرف می کنند، اما در سرم های موضعی  پوستی، قطره های چشمی و محلول های تزریقی نیز استفاده می شود.

طرز استفاده از سرم ضد لک اوردینری

سرم ضد لک اوردینری مدل آلفا آربوتین را روزانه دو بار، صبح و شب، به میزان لازم بر روی پوست صورت ماساژ دهید تا جذب شود. برای این کار، چند قطره از سرم را بر روی پوست تمیز زده و ماساژ دهید تا به خوبی جذب پوست گردد. برای استفاده از سرم ضد لک اوردینری، می‌توانید هرشب بعد از تونر از این سرم روی پوست استفاده کنید. به دلیل بسته بندی قطره چکانی استفاده از این سرم بسیار آسان است. از این سرم می توان هم به صورت موضعی بر روی لک ها و هم روی کل صورت استفاده نمود.

نکات مصرف سرم ضد لک اوردینری

  • در طول دوره درمان با سرم آلفا آربوتین ۲% + هیالورونیک اسید اوردینری، حتما از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید – اشعه های خورشید می توانند پوست شما را برنزه کنند و اثرات سرم ضد لک اوردینری را معکوس کنند.
  • در صورت بروز تحریک یا هر علامت غیر طبیعی در پوست، استفاده از سرم را قطع نموده و با پزشک مشورت کنید.
  • از تماس این سرم با پوست اطراف چشم خودداری کنید.
  • قبل از استفاده از سرم به دستورالعمل های پشت بسته بندی مراجعه کنید یا اگر مطمئن نیستید با یک متخصص پوست مشورت کنید.
  • بیش از دو بار در روز از این سرم استفاده نکنید.
  • مطمئن شوید که بلافاصله پس از آن دست های خود را کاملاً شسته اید.
  • برای گرفتن نتیجه کامل، بهتر است در کنار آن از یک سرم حاوی ویتامین سی یا نیاسینامید به همراه یک سرم حاوی آنتی اکسیدان استفاده نمایید.
سرم ضد لک اوردینری

سرم ضد لک اوردینری

میزان قابل استفاده بودن

بهترین زمان سرم ضد لک آلفا آربوتین ۲% اوردینری، 12 ماه پس از باز شدن درب محصول می باشد.

برند اوردینری  The Ordinary

کمپانی اوردینری از سال 2016 میلادی در کشور کانادا و در عرصه تولید محصولات تخصصی و درمانی مراقبت از پوست فعالیت می‌کند. این برند به تولید محصولات و سرم ‌های تخصصی درمانی پوستی شهرت دارد و از محبوبیت سراسری برخوردار است. مواد و ترکیبات با کیفیت و با تکنولوژی ‌های نو و متخصصان پوستی دلایل محبوبیت و کیفیت بالای محصولات این برند از جمله پرایمر سیلیکونی اوردینری یا سرم ‌های مغذی اوردینری و … است. یکی از ویژگی های برجسته این برند، استفاده هوشمندانه از ترکیبات گیاهی و وگان با رعایت استاندارد های دارویی می باشد.

قیمت و خرید سرم ضد لک اوردینری

خرید سرم ضد لک اوردینری مدل Alpha Arbutin 2%+ HA را به تمام کسانی که از مشکل لک، تیرگی، خشکی پوست، جای جوش رنج می برند توصیه می کنیم. با انتخاب این محصول و اتمام دوره مصرف آن، شاهد پیشرفت چشمگیری در بافت پوست خود خواهید بود.

همچنین سایت داروخانه دکتر دانیالی، بستر مناسبی را برای کاربران فراهم ساخته تا در روتین مراقبتی خود از سایر محصولات پوستی نیز استفاده کنند. محصولاتی مانند اسکراب و لایه بردار، مرطوب کننده‌ها و روغن صورت ضد چروک ها، ضد آفتاب ها و … کمک می کنند تا پوست سالم و بدون نقص باشد.

برای خرید سرم ضد لک اوردینری و مشاهده قیمت آن میتوانید به سایت داروخانه آنلاین دکتر دانیالی مراجعه نمایید. همچنین در صورتی که نیاز به مشاوره در زمینه خرید این محصول دارید با کارشناسان تیم داروخانه دکتر دانیالی در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت همه آفاق در سلامت توست

فروشگاه
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من