سرماخوردگی کودکان

سرماخوردگی یک بیماری ویروسی در ناحیه دستگاه تنفسی فوقانی است که علایم آن معمولا بین 1 تا 3 روز بعد از قرارگیری در معرض ویروس بروز می‌کند. در واقع، آبریزش بینی جزء اولین علایم سرماخوردگی محسوب میشود ولی از آنجا که ویروس دلیل اصلی ایجاد این بیماری است، و ویروس‌های مختلفی وجود دارد بنابراین علائم سرماخوردگی نیز میتوانند با هم متفاوت باشند. اما عموما شایع‌ترین علائم سرماخوردگی عبارتند از: عطسه، گلو درد، آبریزش از چشم و بینی، درد در ناحیه قفسه سینه، سرفه خلطی، سرفه خشک، تب بالا، تب ملایم، خستگی خفیف. با استفاده از شربت ضدسرفه می‌توانید علائم ناشی از آن را کاهش دهید. برخی افراد نیز به منظور جلوگیری یا تسکین علائم سرماخوردگی از داروهای طبیعی مانند روی، ویتامین C و یا مکمل‌های تقویت سیستم ایمنی استفاده می‌کنند.

سرفه و سرماخوردگی از رایج ترین بیماری‌های کودکان است که بیشتر آنها شدت کمی دارند و سریع نیز درمان می‌شوند. از این رو، شرکت‌های داروسازی با تولید شربت‌های سرماخوردگی در این امر کمک موثری می کنند. این نوع شربت‌ها اکثرا حاوی ترکیبات گیاهی مناسبی هستند تا خطری برای کودکان نداشته باشند. البته استفاده بیش از حد و نادرست از شربت سرماخوردگی کودکان بدون تجویز و نسخه پزشک می‌تواند عوارض بسیار خطرناکی به همراه داشته باشد. بهترین شربت‌ها برای کودکان در طعم‌های مختلفی تولید شده و کودکان آنها را با رغبت میل می‌کنند. از این رو، شرکت‌های تولیدکننده این نوع مکمل های کودکان، با استفاده از طعم دهنده‌هایی مانند پرتقال، توت فرنگی و تمشک سعی می کنند کودک را بدون ناراحتی و مشکل، ترغیب به خوردن شربت کنند.

لازم به ذکر است که شربت‌های سرماخوردگی کودکان به هیچ وجه خود بیماری را درمان نمی‌کنند، بلکه با کاهش علائم سرماخوردگی، فقط تحمل دوره بیماری را آسان‌تر می‌کنند. استفاده از هر گونه داروی ضدسرفه و شربت سرماخوردگی کودکان، بدون نسخه و تجویز پزشک در کودکان زیر 2 سال ممنوع است. اگر کودک شما دچار بیماری کبدی، کلیوی و ریوی همانند آسم، آمفیزم ریوی و… است، حتما قبل از تجویز و مصرف دارو در این باره به پزشک او اطلاع دهید.

خرید اینترنتی معتبرترین و موثرترین مکمل‌های ضد سرفه سرماخوردگی کودکان با کیفیت بالا و قیمت مناسب از برندهای معتبر در داروخانه آنلاین دکتر دانیالی امکان پذیر است که می توانید تنها با یک کلیک خرید خود را ثبت و در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید. کلیه محصولات موجود در این داروخانه دارای برچسب اصالت کالا بوده و شما می توانید با اطمینان آنها را خریداری نمایید. همچنین قبل از خرید می‌توانید از مشاوران سایت در خصوص خرید محصولات مشاوره بگیرید.

همه محصولات (7102)

در حال نمایش 4 نتیجه