کپسول نرم گاسترولیت باریج اسانس 30 عددی

Gastrolit Barij Soft Capsules

ویژگی‌های کپسول نرم گاسترولیت باریج اسانس:

• بهبود نشانه‌های سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر
  • رفع سوءهاضمه
  • حاوی اسانس آویشن شیرازی (Zataria Multiflora)
  • بر اساس وجود ۵/۵ تا ۶/۵ میلی‌گرم تیمول در هر کپسول نرم
  • کاهش درد شکم، نفخ و سوزش سر دل
  • بهبود ‌تغییرات اجابت مزاج

فقط 1 عدد در انبار موجود است

کپسول نرم گاسترولیت باریج اسانس

در این محصول از دسته بندی نفخ و سوء هاضمه  از محصولات سلامت گوارش سایت دکتر دانیالی می پردازیم به:

کپسول نرم گاسترولیت باریج، فرآورده‌‌ای کاملا گیاهی به حساب می‌آید و از اسانس آویشن شیرازی فرموله و تولید شده است تا در کمک به درمان و کاهش علائم سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر (IBS) و کمک به درمان سوءهاضمه کاربرد دارد.

سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر (IBS) چیست؟!

سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر (Irritable Bowel Syndrome) یکی از شایع‌ترین اختلالات دستگاه گوارش است که با درد و یا احساس ناراحتی در شکم، هم‌راه با اختلال در اجابت مزاج به صورت اسهال و یبوست متناوب مشخص می‌شود. از جمله روش‌های تشخیص این اختلال، استفاده از معیار تشخیصی Rome III می‌باشد. این معیار عبارت است از؛ درد یا ناراحتی راجعه شکم حداقل ۳ روز در ماه طی ۳ ماه گذشته هم‌راه با حداقل ۲ مورد از موارد زیر: بهبود پس از اجابت مزاج، شروع توأم با تغییر در دفعات مدفوع و شروع توأم با تغییر ظاهر مدفوع.

بر اساس معیار تشخیصی Rome III حدود ۵ تا ۱۰٪ جمعیت کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه به IBS دچار هستند که بیشتر در زنان و حداکثر شیوع آن در دهه‌ی سوم و چهارم عمر می.باشد. افسوس‌مندانه انتخاب‌های درمانی موجود برای بیماران دچار به IBS محدود است که تا حدی به علت عدم شناخت کامل مکانیزم و علل این اختلال می‌باشد.

Gastrolit Barij Soft Capsules

استفاده از گیاهان دارویی برای برطرف نمودن علائم IBS مرسوم است. بر اساس نتایج یک بررسی آینده نگر، دو سو بی‌خبر تصادفی‌شده با کنترل دارونما؛ بعد از ۴ هفته درمان با کپسول حاوی اسانس نعناء؛ ۷۵٪ از بیماران بیش از ۵۰٪ کاهش در علائم را نشان دادند، (در مقایسه با ۳۸٪ درگروه دارونما). در مقایسه با شروع مطالعه؛ خلاف گروه استفاده‌کننده از بر دارونما، در گروه مصرف‌کننده‌ی کپسول حاوی اسانس نعناء ۴ هفته بعد از شروع درمان و ۴ هفته پس از پایان درمان کاهش قابل توجه آماری در علائم مشاهده شد.

کپسول نرم گاسترولیت باریج اسانس Barij Essence Gastrolit 20mg Soft Capsules:

گیاه آویشن شیرازی یکی از گیاهان بومی ایران است که به علت ویژگی‌های ضد عفونی‌کننده، ضد درد، بادشکن (ضد نفخ و تسکین‌دهنده‌ی روده)، در بین مردم ایران بکار رفته است. اثر ضد درد عصاره‌ی هیدرو الکلی و اسانس آویشن شیرازی در رت و موش با استفاده از تست‌هایwrithing, tail flick و formalin مورد بررسی قرار گرفته است.

در تست tail flick, عصاره‌ی هیدروالکلی (500) mg/kg,i.p) و اسانس آویشن شیرازی (0.3 ml/kg i.p. اثر ضد درد را نشان داده است. عصاره و اسانس آویشن شیرازی در تست‌های formalin و writhing نیز اثر ضد درد را نشان دادند. تاثیر کلی این گیاه در تست‌های ذکرشده، نشان‌دهنده‌ی اثر ضد درد مرکزی و محیطی آویشن شیرازی است. در بررسی دیگری در‌حیوانات آزمایشگاهی؛ اسانس برگ آویشن به صورت وابسته به غلظت، در غلظت‌های کم (nl/ml165) انقباضات ناشی از KcI در ایلئوم ایزوله رت را مهار نموده است که مشابه اثرات دی سیکلومین می‌باشد.

Gastrolit Barij Soft Capsules

در یک کارآزمایی بالینی تصادفی چند مرکزی؛ تاثیر قطره‌ی خوراکی گاسترولیت در ۵۳ بیمار که تشخیص IBS در آن‌ها بر اساس Manning criteria مسجل شده بود بررسی گردید. بر اساس نتایج این مطالعه؛ پس از ۲ هفته درمان با دوز ۲۰ قطره، ۳ بار در روز، قطره‌ی گاسترولیت در درمان کلیه‌ی علائم IBS موثر بود و در اکثر موارد بیماران و پزشک معالج از مصرف دارو رضایت داشتند.

در یک کارآزمائی بالینی دوسو بی‌خبر تصادفی کنترل‌شده با پلاسبو، به منظور تعیین تأثیر پرل خوراکی گاسترولیت در درمان علائم سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر؛ بیماران مراجعه‌کننده به کلینیک گوارش بیمارستان امام خمینی تهران، توسط فوق تخصص گوارش مورد معاینه قرار گرفته و در صورت نیاز آندوسکوپی و سونوگرافی انجام و بیمارانی که تشخیص I.B.S در آنها بر اساس Manning criteria مسجل گردید، وارد مطالعه شدند.

بیماران مبتلا به پپتیک اولسر فعال، بیماری‌های ارگانیک، سرطان و بیماریهای سیستمیک از مطالعه حذف شدند. در این مطالعه ۵۸ بیمار با احراز شرایط ورود به مطالعه، تحت درمان با پرل گاسترولیت یا پرل پلاسبو قرار گرفتند تا هر ۸ ساعت ۱ عدد میل.٫ شود. پس از ۲ و ۴ هفته از شروع درمان؛ علائم بالینی بیماران بررسی و با استفاده از آزمون های t زوج‌شده و رتبه‌ای نشانه‌ای ویلکاکسون مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. بر اساس نتایج حاصل از این مطالعه؛ دو هفته پس از درمان درصد بهبودی علائم در گروه دارو بهتر از گروه پلاسبو بود. پژوهش‌گران نتیجه گرفتند پرل گاسترولیت در درمان علائم سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر (IBS) مؤثر‌ می‌باشد.

Gastrolit Barij Soft Capsules

کپسول نرم گاسترولیت باریج اسانس، حاوی اسانس آویشن شیرازی (Zataria Multiflora) و بر اساس وجود ۵/۵ تا ۶/۵ میلی‌گرم تیمول در هر کپسول می‌باشد که در بهبود نشانه‌های سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر و رفع سوءهاضمه موثر و مفید خواهد بود. این فرآورده باعث کاهش درد شکم، نفخ و سوزش سر دل و بهبود ‌تغییرات اجابت مزاج در افراد می‌شود. برای تهیه‌ی آن، همچنین می‌توانید براحتی و به صورت آنلاین از سایت داروخانه‌ دکتر دانیالی اقدام فرمایید. داروخانه‌ دکتر دانیالی هم‌واره تندرستی و سلامت شما را در اولویت قرار می‌دهد.

موارد مصرف کپسول نرم گاسترولیت باریج اسانس:

کمک به درمان و کاهش علائم سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر (IBS). کمک به درمان سوءهاضمه.

روش مصرف کپسول نرم گاسترولیت باریج اسانس:

هر ۸ ساعت ۱ عدد کپسول میل شود.

هشدار مصرف کپسول نرم گاسترولیت باریج اسانس:

این فرآورده تنها مکمل است و جهت تشخیص، پیش‌گیری‌ و درمان بیماری‌ها نمی‌باشد.

در بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و تنفسی با احتیاط و طبق نظر پزشک مصرف شود.

در مصارف طولانی بهتر است پس از هر هفته مصرف، ۱ تا ۲ روز استفاده از دارو را متوقف نمود. سپس مجدداً به همین ترتیب مصرف دارو را ادامه داد.د

آویشن ممکن است سطح هورمون تیروئید را کاهش دهد، لذا افراد دچار به اختلالات تیروئید، این فرآورده را تحت نظر پزشک مصرف کنند.

موارد منع مصرف:

در موارد اختلالات تیروئید، بارداری و شیردهی منع مصرف دارد.

عوارض جانبی مصرف:

عارضه‌ای مشاهده نشده است. با این حال در صورت مصرف مقادیر زیاد یا در افراد حساس، ممکن است باعث سرگیجه، سردرد، تهوع، استفراغ، ضعف عضلانی کاهش فعالیت قلب، دستگاه تنفس و دمای بدن شود، که در این صورت باید مصرف فرآورده متوقف و با پزشک مشورت نمود.

مصرف در بارداری و شیردهی:

مصرف این فرآورده در شرایط بارداری‌ و شیردهی مجاز نمی‌باشد.

شرایط نگهداری:

فرآورده نور از نور و رطوبت، دمای ۱۵ تا ۳۰ درجه‌ی سانتی‌گراد نگهداری شود.

درجا پس از مصرف، درب فرآورده را محکم ببندید.

فرآورده را دور از دید و دسترس کودکان قرار دهید.

ترکیبات کپسول نرم گاسترولیت باریج اسانس:

میزان مصرف روزانه:
ترکیباتمقدار در میزان مصرف روزانهدرصد نیاز مصرف روزانه
اسانس آویشن شیرازیبر اساس وجود ۵/۵ تا ۶/۵ میلی‌گرم تیمول در هر کپسول**
*: درصد نیاز مصرف روزانه مشخص نشده است

**: مقدار مصرف روزانه مشخص نشده است

شرکت داروسازی باریج اسانس، بزرگترین تولید کننده داروی گیاهی در ایران با بیش از 25 سال سابقه درخشان در تولید داروی گیاهی و فراورده های طب سنتی.

کپسول

نفخ و سوء هاضمه

قوطی پلاستیکی

باریج اسانس