preloader
ارسال رایگان داروخانه آنلاین دکتر دانیالی
ارسال رایگان داروخانه آنلاین دکتر دانیالی

15 تا از بهترین روش های درمان خانگی برای آکنه!

بهترین روش های درمان خانگی برای آکنه
دسته بندی :
نوشته شده توسط : الناز چهرازی

درمان خانگی برای آکنه چیست؟ آکنه که به عنوان آکنه ولگاریس (Acne vulgaris) نیز شناخته می‌شود، عارضه‌ای پوستی شایع است که در آن، منافذ پوست با چربی، سلول‌های مرده پوست یا باکتری‌ها مسدود می‌شود. این می تواند در اثر تغییرات هورمونی، تعرق بیش از اندازه، محصولات آرایشی روغنی، استرس و عوارض جانبی برخی داروها ایجاد شود. این بیماری پوستی شایع را اکثر افراد در طول زندگی خود و به‌خصوص نوجوانان (به دلیل ترشح بیشتر چربی توسط غدد چربی) تجربه می‌کنند. برای خرید انواع دارو مراقبت پوست صورت و دارو و پماد درمان آکنه میتوانید به صورت اینترنتی از داروخانه آنلاین دکتر دانیالی تهیه نمایید.

این بیماری مختل عملکرد ایمنی بدن و یا مسبب ایجاد بیماری‌های دیگر نمی‌باشد و فقط محدود به پوست فرد مبتلا است. با این‌حال چون بر ویژگی‌های ظاهری تاثیر می‌گذارد، درمان و رفع آن برای مبتلایان حائز اهمیت است.

چه چیزی باعث آکنه می شود؟

محل قرارگیری غدد چربی پوست نزدیک فولیکول‌هاست. به‌طور طبیعی غدد چربی با تولید ماده‌ای به نام سبوم از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند. درصورتی‌که ماده‌ی روغنی سبوم بیش از اندازه ترشح شود و با سلول‌های مرده ترکیب شود در فولیکول‌ها ایجاد آکنه می‌کند. در واقع، سبوم اضافی می تواند منافذ را مسدود کند و باعث افزایش رشد باکتری های معروف به پروپیونی باکتریوم آکنه یا P. acnes شود. حال، گلبول های سفید شما به P. acnes حمله می کنند که منجر به التهاب پوست و آکنه می‌گردد.

نوع آکنه‌ای که ایجاد می‌شود به وضعیت باز یا بسته بودن فولیکول بستگی دارد، به عنوان مثال، اگر فولیکول بسته باشد یک جوش سر سفید و اگر فولیکول باز باشد جوش سر سیاه تشکیل خواهد شد.

توصیه پزشک و داروساز = انوع رایج آکنه

علائم آکنه چیست؟

آکنه با ظاهرسازی بروی پوست و به شکل جوش خود را نشان می‌دهد. مهم‌ترین علایم آن عبارتند از:

ایجاد التهاب و قرمزی اطراف جوش‌ها- جوش‌های سر سفید که چرکی شده‌اند- جوش‌های سرسیاه- وجود جوش در صورت، بازو‌ها و قفسه سینه که به صورت برجستگی کوچک و قرمز است (پاپول)- کیست زیر پوست: توده‌های دردناک و پر از چربی در پوست.

اگرچه آکنه به‌جز مشکلات پوستی عارضه‌‌ای دیگر ایجاد نمی‌کند اما در مواردی که آکنه‌ها شدید باشد می‌تواند باعث اسکار آکنه شود. اسکار به معنی باقی ماندن جای جوش و آکنه روی پوست و اغلب به‌صورت فرورفتگی است.

بهترین روش های درمان خانگی برای آکنه

بهترین روش های درمان خانگی برای آکنه

آکنه صورت چیست؟

آکنه در جاهای مختلف بدن مانند سر، شانه‌ها و قفسه سینه بروز می‌کند. اما تقریبا ۹۰ درصد از نوجوانان و بزرگسالان مبتلا، آکنه صورت را تجربه می‌کنند و درصد کمی این بثورات را در بازو و شانه و روی سینه تجربه می‌کنند. شدت آن می‌تواند از یک جوش قرمز التهابی کوچک تا آکنه شدید که منجر به اسکار (جای جوش) می‌شود، متغیر باشد.

فرق آکنه و جوش چیست؟

ظاهر آکنه و جوش به هم شباهت دارد اما دلیل بروز آن‌ها با هم تفاوت دارد. آکنه یک بیماری است که باید برای درمان آن اقدام نمود، اما جوش از وجود یک بیماری خبر می‌دهد.

توصیه پزشک و داروساز = اسکار آکنه چیست؟

اکنه روزاسه چیست؟

آکنه روزاسه که به آکنه بزرگسالی معروف است، با التهاب و قرمزی در پوست گونه و پیشانی و بینی ظاهر می‌شود. این بیماری بیشتر در افرادی  که پوست روشن دارند و زیاد در معرض نور آفتاب هستند بروز می‌کند و سن شروع آن در دوران بزرگسالی ۳۰ تا ۶۰ سالگی است. این عوامل در تشدید آکنه روزاسه نقش دارند: نور خورشید، باد، مصرف الکل، رژیم غذایی چرب، مصرف غذاهای پر ادویه و تند، استرس و کار سنگین.

چه عواملی در ایجاد آکنه نقش دارند؟

عوامل زیادی ممکن است در ایجاد آکنه نقش داشته باشند، از جمله: ژنتیک، رژیم غذایی، استرس، تغییرات هورمونی، عفونت ها و …

راه‌های درمان آکنه چه هستند؟

درمان آکنه به روش‌های مختلفی انجام می‌شود، البته روشی که انتخاب می‌گردد بستگی مستقیم به شدت آکنه‌ها دارد. در مواردی که نشانه‌ها خفیف باشد عموما می توان با استفاده از روش های درمان خانگی و مراقبت‌های فردی آکنه را از بین برد. اما در موارد شدیدتر و یا به همراه درد و خارش و احتمال ایجاد اسکار، لازم است درمان‌های دارویی برای آن انجام شود.

برای از بین بردن جوش‌ و آکنه های پوستی، بسیاری از مردم از درمان‌های خانگی طبیعی مانند ماسک‌های صورت، مکمل‌های ویتامینی و تغییر سبک زندگی استفاده می‌کنند. درمان‌های طبیعی ممکن است به درمان و پیشگیری از جوش‌های سر سفید و سر سیاه کمک کند. با این حال، بعید است که آکنه کیستیک عمیق و دردناک را درمان کنند.

توصیه پزشک و داروساز = درمان آکنه با اسید آزلائیک

درمان آکنه با مراقبت خانگی

به طور کلی، درمان آکنه نیازمند صبر زیاد است زیرا برای گرفتن نتیجه مطلوب و اثربخش لازم است مراقبتها مداوم و جدی دنبال شوند. از روش های درمان خانگی برای آکنه، رعایت نکات سلامتی و راهکارهایی است که برای مراقبت از پوست توصیه می‌شود. برای مثال، مراقبتهای خانگی زیر در رفع و بهبود آکنه و حفظ سلامت پوست موثرند:

  • قبل از خواب بایستی پوست خود را با پاک کننده‌ها تمیز و خشک نمایید.
  • از خوردن غذاهای فست‌فود، سرخ کرده و پر ادویه بپرهیزید.
  • استفاده از لوازم آرایشی را تا حد امکان کم کنید، همچنین هرگز بدون پاک کردن آرایش نخوابید.
  • مصرف شیر کم چرب، سبزیجات تازه و میوه را به‌صورت روزانه در وعده‌ها و میان وعده‌ها بگنجانید.
  • جوش‌ها را دستکاری نکنید و فشار ندهید.

درمان خانگی برای آکنه با اصلاح رژیم غذایی

تغذیه عاملی بسیار مهم است. مصرف از ترکیبی از پروتئین‌ها، کربوهیدرات و ریز‌مغذی‌ها در رژیم روزانه در سلامت پوست تاثیر بسزایی دارد. اسیدهای چرب ضروری مانند امگا ۳ و امگا۶  نیز که در بدن تولید نمی‌شود حتماً باید از طریق رژیم غذایی یا مصرف مکمل تامین شود. منابع غنی از این دو اسید آمینه، ماهی ساردین، قزل آلا، گردو، دانه کتان آسیاب شده، است. روغن ماهی نیز حاوی دو نوع اصلی اسید چرب امگا ۳ به نام‌های (EPA)  و (DHA) است که به طور موثری خطر آکنه را کاهش می‌دهد.

مصرف قند و چربی باید محدود شود. زیرا رژیم غذایی که حاوی این مواد باشد باعث افزایش تولید سبوم پوست می‌شود. همچنین برای افرادی که با مصرف شیر و محصولات لبنی (که با ایجاد تغییرات هورمونی موجب بروز آکنه می‌شود)، شاهد بروز آکنه روی پوستشان هستند، باید از خوردن این غذاها خودداری کنند.

مواد غذایی که در رژیم غذایی افراد مبتلا به آکنه باید محدود شود شامل موارد زیر است:

  • نان سفید
  • نوشابه گازدار قندی
  • کیک
  • دونات
  • شیرینی
  • فست فود
  • غذاهای کنسروی

اما غذاهایی که باید جایگزین این مواد شود و شاخص گلیسیمی پایین دارند شامل موارد زیر است:

  1. میوه و سبزیجات تازه
  2. حبوبات
  3. آجیل
  4. غلات کامل
درمان خانگی برای آکنه

درمان خانگی برای آکنه

رژیم ضد التهابی

مطالعات نشان می دهد که خوردن غذاهایی با شاخص گلیسمی بالا (یعنی غذاهایی که قند خون را افزایش می دهند) مانند غذاهای فرآوری شده و فست فودها، برنج سفید، نان سفید، محصولات پخته شده، غلات، چیپس و سیب زمینی سفید ممکن است منجر به مکرر شدن و افزایش میزان قند خون شوند. جوش های شدید آکنه این ممکن است به دلیل افزایش سطح قند خون باشد که بدن شما را تحریک می کند تا سبوم (روغن) بیشتری تولید کند.

پیروی از یک رژیم غذایی ضد التهابی با شاخص گلیسمی پایین با مقدار زیادی میوه، سبزیجات، لوبیا و حبوبات تازه ممکن است به جلوگیری از جوش و کاهش تولید روغن کمک کند. همچنین ممکن است بهتر باشد از مصرف شیر گاو اجتناب کنید، زیرا نشان داده شده است که احتمال بروز آکنه را افزایش می دهد.

درمان خانگی برای آکنه با تغییر سبک زندگی

یکی از عوامل بوجود آمدن آکنه، استرس است. استرس بر عملکرد سیستم ایمنی تاثیر می‌گذارد و باعث تغییر در سطح هورمون‌ها شده و در نتیجه میزان سبوم و التهاب پوست را افزایش می‌دهد که می تواند منجر به بروز آکنه و جوش ‌شود. استرس همچنین با تاثیری که بر باکتری‌های روده دارد نیز می‌تواند موجب ایجاد التهاب در بدن شود. بنابراین لازم است افراد در کنار رعایت رژیم غذایی، سطح استرس خود را با با مدیتیشن یا دیگر روشهای کاهش استرس، کنترل نمایند.

ورزش کردن نیز ضمن تنظیم سوخت و ساز بدن، موجب دفع سموم و مواد زائد از بدن و از بین رفتن جوش و آکنه و زیبایی پوست می‌شود. توجه به داشتن خواب منظم روزانه و محدود کردن مصرف کافئین و الکل نیز از تغییرات مثبت در زمینه کمک به درمان و بهبود بروز آکنه محسوب می‌شوند.

توصیه پزشک و داروساز =

درمان خانگی برای آکنه با مواد طبیعی

برای از بین بردن آکنه و جوش صورت روش‌های مختلفی وجود دارد، اما بسیاری از افراد تمایلی به استفاده از ترکیبات شیمیایی، تکنیک‌های کلینیکال و داروهای خوراکی ندارند. در چنین مواردی، آگاهی از ترکیبات طبیعی موثر جهت درمان خانگی برای آکنه و جوش بسیار مفید است. بسیاری از درمان‌های خانگی می‌توانند به متعادل کردن سطح چربی پوست، کاهش التهاب، از بین بردن باکتری‌ها، جلوگیری از بروز آکنه و درمان جوش کمک کنند. این درمان ها شامل اسانس‌های روغنی، گیاهان دارویی، مکمل‌های طبیعی و همانطور که اشاره شد، برخی تغییرات ساده در شیوه زندگی است.

در ادامه با مواد طبیعی در دسترس و روش استفاده از آن‌ها برای رفع و درمان آکنه آشنا می‌شوید.

درمان خانگی برای آکنه با عسل

عسل به دلیل خواص ضد میکروبی و ضد التهابی و توانایی آن در تسریع روند ترمیم زخم، برای درمان برخی از بیماری های پوستی استفاده می شود. خواص ضدباکتریایی عسل به بهبود آکنه کمک می‌کند. مطالعات نشان می دهد ترکیبی از عسل و عصاره دارچین می تواند از رشد انواع خاصی از باکتری‌های مولد آکنه جلوگیری نماید.

برخی از افراد از عسل به عنوان درمان نقطه ای برای جوش های سرسخت استفاده می کنند. برخی دیگر آن را با موادی مانند بلغور جو دوسر، آب لیمو، دارچین یا آلوئه ورا ترکیب می کنند تا یک ماسک صورت برای مبارزه با آکنه ایجاد کنند. عسل مانوکا به عنوان یک درمان طبیعی آکنه محبوبیت خاصی دارد.

درمان خانگی برای آکنه با عسل

درمان خانگی برای آکنه با عسل

درمان خانگی برای آکنه با زردچوبه

زردچوبه گیاهی مفید برای پوست است که خواص ضد التهابی آن شناخته شده است. زردچوبه روشی موثر برای مقابله با جوش‌های سرسخت و جای آکنه است. همچنین این ماده، چربی اضافی و باکتری‌های موجود در آکنه را از بین می‌برد. شواهد نشان می‌دهد کورکومین، یک ماده فعال در زردچوبه، می‌تواند برخی از رایج‌ترین و مضرترین باکتری‌های آکنه‌زا را از بین ببرد، سطح التهاب را کاهش دهد، از رشد سلول های غیرطبیعی جلوگیری و به به حداقل رساندن ظاهر اسکار آکنه کمک کند.

توصیه پزشک و داروساز =

درمان خانگی برای آکنه با روغن درخت چای

روغن درخت چای یک روغن ضروری استخراج شده از برگ درخت Melaleuca alternifolia است که دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد باکتریایی می‌باشد. سال هاست که از این ماده در درمان آکنه های خفیف مانند پاپول و پوسچول استفاده می شود. استفاده از روغن درخت چای برای درمان جوش صورت یک ترفند عالی محسوب می‌شود. این ترکیب با خواص ضدعفونی‌کننده مانع از عفونت پوست شده و به بهبود زخم‌ها کمک می‌کند.

روغن درخت چای، یک ماده ضد قارچ، ضد باکتری و ضد التهاب طبیعی است؛ به این معنی که ممکن است پروپیونی باکتریوم آکنه (باکتری ایجاد کننده آکنه) را از بین ببرد. خواص ضد التهابی روغن درخت چای به صورتی است که می‌تواند تورم و قرمزی جوش‌ها را نیز کاهش دهد.

روغن درخت چای بسیار غلیظ است، بنابراین قبل از استفاده از آن روی پوست، آن را رقیق نمایید. شما می‌توانید عصاره درخت چای را به صورت کرم، ژل یا اسانس روغنی، روی آکنه‌هایتان بمالید. اگر از اسانس روغنی استفاده می‌کنید، حتماً ابتدا آن را در یک روغن حامل رقیق کنید.

روغن درخت چای رقیق شده را می توان به طور مستقیم به قسمت‌های مورد نظر از پوست خود بمالید. بسیاری از مردم همچنین از ماسک ها و پاک کننده های روغن درخت چای استفاده می کنند تا ظاهر آکنه را به حداقل برسانند. روغن درخت چای در مقایسه با سایر داروها، عوارض جانبی کمتری دارد. این روش درمانی را حداقل به مدت یک هفته به‌صورت روزانه به کار بگیرید.

درمان خانگی برای آکنه با روغن درخت چای

درمان خانگی برای آکنه با روغن درخت چای

درمان خانگی برای آکنه با چای سبز

چای سبز دارای ترکیبات ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی است. چای سبز، حاوی غلظت بالایی از گروهی از آنتی اکسیدان‌های پلی فنول، به نام کاتشین‌ها است. از این رو، یک درمان خانگی مناسب برای درمان آکنه و جوش صورت محسوب می‌شود. در منافذ پوستِ بیشتر افرادی که به آکنه مبتلا هستند، بیش از حد سبوم یا چربی طبیعی وجود داشته و آنتی‌اکسیدان کافی وجود ندارد.

آنتی اکسیدان‌ها، به بدن کمک می‌کنند که مواد شیمیایی و مواد زائدی که ممکن است به سلول‌های سالم آسیب برسانند را تجزیه‌ کند. چای سبز به پاک کردن برخی از ضایعات و آلودگی‌های جمع شده در جوش‌های سر باز، کمک می‌کند.

این ماده حاوی ترکیباتی است که می‌تواند در موارد دیگری نیز موثر باشد. این موارد عبارتند از:

  • کاهش تولید سبوم پوست
  • کاهش جمعیت پروپیونی باکتریوم آکنه
  • کاهش التهاب پوستی

توصیه پزشک و داروساز =

درمان خانگی برای آکنه با لیمو

لیمو به‌عنوان یک‌لایه بردار، روشن‌کننده پوست و ضدعفونی‌کننده عمل می‌کند تا جای زخم را کاهش دهد و از ایجاد جوش‌های جدید جلوگیری می‌کند. بنابراین برای درمان آکنه و جوش مفید است. تحقیقات نشان داده است که حدود 66 درصد از افراد مبتلا به آکنه ولگاریس مزمن از آب لیمو به عنوان نوعی داروی مکمل استفاده می کنند. (برای برخی افراد ممکن است برای پوست تحریک کننده باشد).

ترکیب آب لیمو با موادی مانند عسل و خیار برای درمان جوش‌های آکنه می تواند مفید باشد. آب لیمو همچنین دارای اثرات ضد التهابی است که می‌تواند به بهبود سلامت کلی پوست شما کمک کند. لیمو، سفیدکننده‌ای طبیعی است که به کمرنگ شدن جای انواع زخم روی پوست شما کمک می‌کند. لیمو سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد، رشد سلول‌های جدید را افزایش می‌دهد و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد.

درمان خانگی برای آکنه با خیار

خیارها دارای محتوای آب بسیار بالایی هستند و آنها را به گزینه خوبی برای آبرسانی آرام بخش برای افرادی که دارای آکنه و پوست مختلط یا خشک هستند تبدیل می کند. خیار به پوست اثر خنک‌کنندگی فوری می‌دهد. پوست را پاک‌سازی و لایه‌برداری می‌کند. به کاهش لکه‌های تیره و آفتاب‌سوختگی کمک می‌کند. برش ها یا آب خیار را می توان مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده پوست قرار داد تا تورم و سوزش را کاهش دهد. همچنین می توان آنها را با سایر مواد مانند عسل یا بلغور جو دوسر به عنوان ماسک صورت ترکیب کرد.

درمان خانگی برای آکنه با سرکه سیب

سرکه سیب از دیگر مواد طبیعی است که می‌تواند به شما در کاهش مشکلات آکنه کمک کند. این ماده دارای توانایی‌ مبارزه با باکتری‌ها و قارچ‌هاست. به علاوه، ماهیت اسیدی دارد و حاوی اسیدهای آلی است که می‌تواند به لایه‌برداری پوست و خشکی آکنه کمک کند.

شما می‌توانید از سرکه سیب برای درمان جوش صورت به‌عنوان یک تونر طبیعی استفاده کنید. برای ساخت این تونر، مقدار مساوی سرکه سیب و آب را مخلوط کنید و با پنبه روی پوست خود بمالید. توصیه می‌کنیم که با مالیدن تونر فقط روی جوش‌ها شروع کنید تا مطمئن شوید که پوست شما را تحریک نمی‌کند.

درمان خانگی برای آکنه

درمان خانگی برای آکنه

درمان خانگی برای آکنه با آلوئه ورا

آلوئه‌ورا به طور طبیعی ضدباکتری و ضدالتهاب است؛ بنابراین، می‌تواند در کاهش جوش زیر پوستی و آکنه بسیار مؤثر باشد. علاوه بر این، حاوی مقدار قابل‌توجهی آب است که آن را به یک مرطوب‌کننده طبیعی عالی برای پوست تبدیل می‌کند. آلوئه‌ورا واقعاً یک گیاه جادویی است که عمدتاً در محصولات مختلف مراقبت از پوست از آن استفاده می‌شود.

آلوئه‌ورا که به‌خاطر خواص تسکین سوختگی خود شناخته شده است، باعث بهبودی، مبارزه با عفونت و حتی کاهش زخم می‌شود. ژل گیاه آلوئه‌ورا را با قاشق خراش دهید یا می‌توانید برای سهولت در مصرف ژل آلوئه‌ورا را از فروشگاه‌ها و عطاری‌ها به‌صورت سالم بخرید. درصورتی‌که تصمیم گرفتید ژل آلوئه‌ورا به‌صورت آماده تهیه کنید فقط مطمئن شوید آلوئه ورا که خالص و بدون مواد افزودنی است. آن را روی لکه ها یا نقاطی که در معرض خطر اسکار هستند، بمالید.

آلوئه ورا یک داروی گیاهی محبوب با خواص قابض (پاک کننده) قوی است که می تواند به جلوگیری از بروز آکنه کمک کند. ژل آلوئه ورا همچنین تسکین دهنده و خنک کننده است که آن را به یک درمان کمکی خوب برای مبارزه با عوارض جانبی داروهای قوی تر آکنه تبدیل می کند. از این گیاه دو تا سه بار در روز استفاده کنید.

توصیه پزشک و داروساز =

درمان خانگی برای آکنه با هاماملیس یا فندق افسونگر

فندق افسونگر، نارون کوهی یا هاماملیس، نام‌های یک گیاه سودمند و از بهترین داروهای شناخته شده برای از بین بردن جای جوش است. این گیاه یک قابض طبیعی است که التهاب و قرمزی را کنترل می‌کند. همچنین، سرعت رشد باکتری‌ها روی پوست را کاهش می‌دهد. اگر تهیه و یا استفاده سنتی از این گیاه برایتان سخت است، می توانید از ژل، دستمال مرطوب و سایر محصولاتی که حاوی هاماملیس هستند، استفاده کنید.

درمان خانگی برای آکنه با روغن جوجوبا

درمان خانگی برای آکنه با روغن جوجوبا، یک ماده طبیعی مومی است که از دانه‌های درختچه جوجوبا استخراج می‌شود. مواد مومی موجود در روغن جوجوبا به ترمیم پوست آسیب‌دیده کمک می‌کنند؛ این مواد می‌توانند در تسریع بهبود زخم‌ها (از جمله آکنه و آسیب‌های ناشی از آن) نیز موثر باشند. برخی از ترکیبات موجود در روغن جوجوبا ممکن است به کاهش التهاب پوست کمک کنند؛ آن‌ها می‌توانند قرمزی و تورم اطراف جوش‌ها، جوش‌های سر سفید و سایر ضایعات پوستی ملتهب را کاهش دهند.

درمان خانگی برای آکنه

درمان خانگی برای آکنه

درمان خانگی آکنه با آسپرین

اسید سالیسیلیک ماده اصلی آسپرین است که راه‌حلی عالی درمان خانگی برای آکنه محسوب می‌شود. شما می‌توانید با تهیه خمیری از آسپرین و آب، به مبارزه با جوش و آکنه صورت بروید. اما دقت کنید که آن را فقط روی جوش‌ها بمالید. زیرا ممکن است با پخش‌کردن این ماسک بر روی تمام صورت خود بسیار خشک‌کننده و تحریک‌کننده برای پوست صورت باشد.

توصیه پزشک و داروساز =

نتیجه گیری درمان خانگی برای آکنه

درمان خانگی برای آکنه ممکن است به کاهش التهاب، از بین بردن جوش‌های سر سفید و سر سیاه، جلوگیری از جوش‌های آینده و بهبود ظاهر و احساس کلی پوست شما کمک کند. برخی از نمونه‌های درمان خانگی آکنه عبارتند از: عسل، خیار، روغن درخت چای، بلغور جو دوسر، روغن جوجوبا، روی، چای سبز، روغن اکالیپتوس، آلوئه ورا، آب لیمو، زردچوبه، اکیناسه، مدیریت استرس، بهبود خواب و تغییرات رژیم غذایی ضد التهابی.

اگر آکنه شما ادامه پیدا کرد یا بدتر شد، با یک متخصص پوست تماس بگیرید. آنها می توانند پوست شما را ارزیابی کنند، توصیه های موثر مراقبت از پوست را ارائه دهند و در صورت لزوم داروهای آکنه را تجویز کنند.

علاوه بر درمان های خانگی طبیعی، داروهای موضعی بدون نسخه اغلب در درمان آکنه موثر هستند. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی یکی از مواد زیر هستند:

  • بنزوئیل پراکسید
  • اسید سالیسیلیک
  • اسید آزلائیک
درباره الناز چهرازی
کارشناس ارشد تجارت الکترونیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت همه آفاق در سلامت توست

فروشگاه
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من