محلول دهانشویه پروتاکت زولنگ رسپینا 250 میلی لیتر

Protact Zolang Respina Oral Mouthwash 250ml

ویژگی های محلول دهانشویه پروتاکت زولنگ رسپینا:

• پیشگیری و درمان عوارض مخاط دهانی (موکوزیت) ناشی از رادیوتراپی و شیمی درمانی
  • درمان آفت دهان
  • کاهش درد، التهاب و‌ زخمه‌های دهانی
  • ماده‌ی موثره؛ آویشن شیرازی

موجود

محلول دهانشویه پروتاکت زولنگ رسپینا

در این محصول از محصولات دهان شویه از دسته بندی بهداشت دهان و دندان سایت دکتر دانیالی می پردازیم به :

محلول دهانشویه پروتاکت زولنگ رسپینا، ماده‌ی موثره؛ آویشن شیرازی می‌باشد که در پیشگیری و درمان عوارض مخاط دهانی (موکوزیت) ناشی از رادیوتراپی و شیمی درمانی، درمان آفت دهان و کاهش درد، التهاب و‌ زخمه‌های دهانی کاربرد دارد.

آثار فارماکولوژیک و مکانیسم اثر محلول دهانشویه پروتاکت زولنگ رسپینا 250 میلی لیتر Protact Zolang Respina Oral Mouthwash 250ml:

سرطان یکی از بیماری‌های بدخیم می‌باشد تا آنجا که این بیماری هم اکنون بعنوان دومین عامل مرگ و میر در کشورهای پیشرفته شناخته شده است. سرطان‌های ناحیه‌ی سر و گردن نزدیک به ۴٪ از انواع بدخیمی‌ها را تشکیل می‌دهند.

محلول دهانشویه پروتاکت زولنگ رسپینا

روش‌های گوناگونی برای درمان سرطان وجود دارد که می‌توان به جراحی، شیمی‌درمانی و رادیوتراپی اشاره کرد.

از عوارض جانبی جدی بیمارانی که تحت درمان های ضد سرطان قرار می‌گیرند، می‌توان عوارض حاد دهانی را نام برد. ضایعات مخاطی حفره‌ی دهانی و‌ مشکل‌های عملکردی که این ضایعات بوجود می‌آورند، تحت نام کلی موکوزیت دهانی دسته‌بندی می‌شوند.

موکوزیت ناشی از رادیوتراپی، مهم‌ترین عارضه‌ی جانبی حاد در بیماران تحت درمان در نئوپلاسم های سر و گردن به حساب می‌آید. موکوزیت می‌تواند درد شدید و ناتوان کننده‌ای ایجاد کند که این مسئله به صورت چشمگیری، مرگ و میر ناشی از درمان سرطان را افزایش می‌دهد و از سویی دیگر، در این بیماران بنا به ضرورت، از ضد دردهای اپیوئیدی با دوز بالاتر و تغذیه‌ی وریدی یا روده‌ای بکاربرده می‌شود.

محلول دهانشویه پروتاکت زولنگ رسپینا

سرانجام، موکوزیت شدید می‌تواند برنامه‌ی درمانی بیمار را تحت اثربخشی قرار دهد،‌به گونه‌ای که در برخی از موردها، موجب توقف درمان و کاهش مدت بقاء بیمار گردد. علت اصلی موکوزیت، هنوز ناشناخته است ولی ایجاد رادیکال‌های آزاد اکسیژن به دنبال شیمی‌درمانی و رادیوتراپی به عنوان نخستین رویداد دخیل در این عارضه مطرح می‌باشند‌.

اگرچه هنوز هیچ روش قطعی جهت درمان و پیشگیری از موکوزیت دهانی ناشی از رادیوتراپی به اثبات نرسیده است، ولی یکی از موردهای پیشنهادی و موثر در این رابطه، بکارگیری از فرآورده‌های طبیعی می‌باشد.محلول دهانشویه پروتاکت زولنگ رسپینا

باتوجه به نتایج پژوهش‌های سلولی و حیوانی مبنی بر خاصیت آنتی‌اکسیدانی و محافظ شیمیایی و پرتویی عصاره‌ی آویشن شیرازی، یک کارآزمایی بالینی بر روی بیماران نیز صورت‌ گرفت که اثر محافظت پرتویی دهانشویه آویشن شیرازی را در کاهش موکوزیت دهانی ناشی از رادیوتراپی و شیمی درمانی را در بیماران تحت درمان کاهش داده و کاهش و رنج ناشی از درمان سرطان دیده شد.

همچنین محلول دهانشویه پروتاکت زولنگ رسپینا، در بررسی بالینی موجب کاهش درد، التهاب و زخم‌‌ بیماران تحت درمان شده است. بنابراین این فرآورده، در کاهش التهابات و زخم‌های دهانی مانند آفت موثر می‌باشد.

امیدواریم که این پژوهش توانسته باشد اطلاعات کافی را به شما داده باشد. داروخانه دکتر دانیالی همواره تندرستی و سلامت شما را در اولویت قرار داده و می‌دهد.

محلول دهانشویه پروتاکت زولنگ رسپینا

موارد مصرف محلول دهانشویه پروتاکت زولنگ رسپینا:

پیشگیری و درمان عوارض مخاط دهانی (موکوزیت) ناشی از رادیوتراپی و شیمی درمانی.

درمان آفت دهان.

کاهش درد، التهاب و‌ زخمه‌های دهانی.

روش مصرف محلول دهانشویه پروتاکت زولنگ رسپینا:

بیماران تحت درمان، به مقدار ۵ میلی‌ لیتر از دهانشویه ی پروتاکت را روزی‌۳ بار (پس از صبحانه، ناهار و هر شب پس از مسواک زدن) و نیز نیم ساعت قبل از هر دوره درمان، هر بار به مدت یک دقیقه‌ در دهان غرغره نموده و دور بریزید.

هشدار مصرف محلول دهانشویه پروتاکت زولنگ رسپینا:

پس از هر دوره استفاده، تا یک ساعتی از خوردن و آشامیدن و یا شستن دهان با آب، پرهیز کنید.

عوارض جانبی:

در مصرف موضعی عوارض و تداخلات دارویی خاصی گزارش نشده است.

مصرف در بارداری و شیردهی:

ایمنی مصرف‌ این فرآورده موضعی دو دوران بارداری و شیردهی بررسی نشده و به ثبت نرسیده است. هر چند به نظر می‌رسد، کاربرد این شکل دارویی مشکل خاصی را ایجاد نکند.

شرایط نگهداری محلول دهانشویه پروتاکت زولنگ رسپینا:

این فرآورده را در جای خشک و خنک در دمای ۱۵ تا ۳۰ درجه‌ی سانتی‌ گراد، و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.

این فراورده را دور از دسترس کودکان نگهداری نمایید.

از مصرف داروی تاریخ گذشته، خودداری کنید.

این محلول دهانشویه دارای حداقل ۲ سال پایداری می‌باشد.

درجا پس از مصرف‌، درب فرآورده را محکم ببندید.

ترکیبات محلول دهانشویه پروتاکت زولنگ رسپینا:

عصاره‌ی آویشن شیرازی استاندارد شده بر اساس تیمول.

زولنگ رسپینا (Zolang Respina) شرکت دانش بنیانی است که در سال ۱۳۹۵ به شماره ثبت ۱۳۶۷۰ با هدف تولید داروهای گیاهی، شیمیایی و بیولوژیکی توسط جمعی از اعضای هیئت علمی دانشکده داروسازی ساری دانشگاه علوم پزشکی مازندران راه اندازی شد. این مجموعه با هدف تجاری سازی ایده‌های پژوهشی و نتایج به دست آمده از پروژه‌های تحقیقاتی تاسیس شده است. شرکت zolang respina از سال ۱۳۹۶ با دریافت مجوز برای اولین فراورده‌های خود، عملا فعالیت خود را آغاز نمود. حوزه تخصصی زولنگ رسپینا (Zolang Respina) تولید، صادرات و واردات فراورده‌های دارویی، طبیعی، سنتی و مکمل تغذیه‌ای بوده و در زمینه تهیه و ساخت مواد اولیه و همچنین فرمولاسیون داروهای شیمیایی و طبیعی و سنتی سابقه موفقی دارند.

محلول

دهان شویه

بطری پلاستیکی

حجم