میگرن

در برخی از افراد سردردهای شدیدی به سراغشان می‌آید که قابل تحمل نبوده و می تواند روند زندگی آنها را مختل سازد. این سردردهای شدید می توانند از علائم بیماری میگرن باشند. علایم میگرن از درد ضربه ای تا حالت تهوع و حساسیت به نور متفاوت است. سردردهای میگرنی عودکننده هستند و معمولا روی یک طرف از سر تاثیر گذاشته و می‌توانند همراه با تهوع یا تغییر در دید و بینایی باشند. سردردهای خوشه ای، شدید هستند و در طول یک دوره چندهفته ای اتفاق می افتند. این سردردها با درد در یک طرف از سر تشخیص داده می شوند. سردردهای تنشی شایعترین نوع سردرد هستند که غالبا به علت استرس یا درگیری‌های هیجانی رخ می دهند.

میگرن یک بیماری نورولوژیک است که باعث چندین علامت می‌شود. این بیماری را غالبا همراه با سردردهای شدید و طاقت‌فرسا می‌شناسند. علائم شامل تهوع، استفراغ، مشکل در صحبت کردن، بی حسی یا مورمور شدن و حساسیت به نور و صدا است. میگرن معمولا ارثی است و احتمال ابتلا به آن برای تمامی سنین وجود دارد.

درد میگرن

مردم معمولا درد میگرن را به صورت زیر توصیف می‌کنند:

• ضربان‌دار
  • ذق ذق‌کننده
  • سوراخ‌کننده
  • کوبنده
  • ناتوان‌کننده و طاقت‌فرسا

هم‌چنین، این درد میتواند گنگ، شدید و مدام باشد. این درد ممکن است به صورت خفیف شروع شود ولی بدون درمان، متوسط تا شدید خواهد شد. درد میگرن بیشتر در ناحیه‌ پیشانی رخ می‌دهد و معمولا در یک طرف سر ایجاد می‌شود ولی می‌تواند دو طرفه هم باشد یا بین طرفین سر جابجا شود. بیشتر میگرن‌ها حدود ۴ ساعت طول میکشد. اگر میگرن درمان نشود یا به درمان پاسخ ندهد، می‌تواند از ۷۲ ساعت تا یک هفته نیز ادامه پیدا کند.

عوامل محرک میگرن

از جمله عوامل تحریک کننده میگرن، مصرف انواع مشروبات الکلی، شکلات، پنیر، غذاهای فرآوری شده، اختلال در خواب، سفر کردن، استرس، دوران قاعدگی در خانم‌ها، تغییرات فصل و آب و هوا، استشمام رایحه‌ای خاص و نور شدید هستند.

میگرن چشمی چیست ؟

میگرن چشمی نوعی میگرن است که باعث ایجاد علائم بینایی شده و چون چشم را درگیر می کند به آن میگرن چشمی می گویند. در بیشتر مواقع، ميگرن چشمی فقط یک چشم را درگیر می‌کند و برای ۱۰ تا نهایتا ۳۰ دقیقه طول می کشد. انواع خفیف آن با مسکن‌های معمولی و استراحت بهتر می شوند اما در موارد شدیدتر و مواردی که مدام تکرار می‌شوند، با تجویز داروهای تخصصی‌تر و تغییراتی در سبک زندگی بهبود می یابند.

درمان سردرد میگرنی

هیچ درمان قطعی برای میگرن وجود ندارد، اما روش های درمانی و شیوه زندگی می‌توانند به کاهش حملات در یک فرد کمک کرده و شدت حملات را کوتاه کنند. همچنین می‌توان با مصرف مکمل‌هایی که حاوی منیزیم، کو آنزیم Q۱۰ و ویتامین B۲ هستند، دوره و شدت بیماری را کاهش داد. با مصرف مسکن می‌توان شدت درد ميگرن را تحمل کرد. همچنین گیاهانی مثل بابونه، نعنا، زنجبیل، سنبل الطیب، گشنیز، اسطوخودوس و رزماری در تسکین دردهای میگرنی موثر هستند.

خرید مکمل تخصصی میگرن

همانطور که اشاره شد هنوز درمان قطعی و صد درصدی برای بیماری میگرن وجود ندارد. اما برای پیشگیری از بروز میگرن، می‌توانید قرص‌ها و مکمل‌های حاوی منیزیم را از داروخانه آنلاین دکتر دانیالی خریداری نمایید. همچنین مکمل های گیاهی موثری نیز در کمک به تسکین و درمان سردرد موجود می باشند. خرید اینترنتی معتبرترین و موثرترین مکمل های میگرن با کیفیت بالا و قیمت مناسب از برندهای معتبر در داروخانه آنلاین دکتر دانیالی امکان پذیر است که می توانید تنها با یک کلیک خرید خود را ثبت و در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید. کلیه محصولات موجود در این داروخانه دارای برچسب اصالت کالا بوده و شما می توانید با اطمینان آنها را خریداری نمایید. همچنین قبل از خرید می‌توانید از مشاوران سایت در خصوص خرید محصولات مشاوره بگیرید.

همه محصولات (7038)

در حال نمایش 3 نتیجه