قطره رفرش اهورا دارو 60 میل

Dr.Ahura Refresh Oral Drops. 60ml

ویژگی های قطره رفرش :

• درمان نفخ و ریفلاکس با اسیدیته بالا
  • درمان ناهماهنگی‌ های معده و التهاب های مخاط معده درمان ناراحتی معده همراه با تشکیل اسید معده
  • درمان افزایش فرآوری گاز در قسمت معده-روده
  • درمان نفخ شکم، فشار و حس سیری شدید پس از خوردن غذا
  • درمان گرفتگی عضلانی در قسمت معده-روده
  • درمان ناهماهنگی های معده ناشی از بیماری های کیسه صفرا
  • داروی گیاهی و حاوی عصاره های گیاهی هدفمند خار مقدس، علف چای، بابونه، خاراگوش، سنبل ختایی و آنسیرنای آرژانتینی

ناموجود

قطره رفرش اهورا دارو

در این محصول از محصولات ضد سوزش معده و  نفخ و سوء هاضمه از دسته بندی سلامت گوارش از سایت دکتر دانیالی می پردازیم به :

افسوسمندانه مشکل های گوارشی چندین سال است که رو به افزایش بوده و بسیاری از مردم جهان را دچار خود کرده است که بی‌شک دلیل های گوناگونی دارد و در بیشتر وقت‌ها آزاردهنده هستند. می‌تواند دلیل هایی همچون ژنتیک، استرس و تنش‌ های روانی، بد یا تند تند غذا خوردن، عدم خواب کافی، پرخوری و افزایش وزن، درجا خوابیدن پس از غذا خوردن، عدم جنبش یا تحرک بدنی، سیگار کشیدن، ویروسی شدن معده، نوشیدنی‌ های گازدار و الکلی یا دارای کافئین، غذاهای بیش از اندازه چرب و پرنمک برگشت مایع گوارشی صفرا از کبد و… بسیاری دیگر باشد.

میتوان گفت شایع‌ترین نوع بیماری گوارشی برگشت ترکیب اسید با درون‌مایه‌های معده و گذر از دریچه بین مری و معده که در پایان راهیابی آنها به لوله مری و حتا دهان خواهد بود، که بدان رفلاکس معده می‌گویند. رفلاکس معده می‌تواند ساده یا سخت باشد و نشانه‌ هایی از این قرار دارد:

سنگینی گلو، درد معده یا سوزش سر دل، بدمزه بودن یا تلخی و ترشی دهان، نفخ و باد شکم و روده، حالت تهوع و سرگیجه و درد قفسه سینه. در موردهایی نشانه‌هایی مانند؛ بالا آوردن، سکسکه، گرفتگی عضله های شکم و درد شکم، داشتن حس سیری سخت، آب دهان لزج، سرفه، تنگی نفس و مشکل در بلع، تغییر و خشن شدن صدا و… دارد.

قطره رفرش

شاید بعضی از مردم اینچنین مشکل ها و نشانه‌هایی بویژه در هنگام بیدار شدن و بویژه صبح ها داشته باشند، باید گفت که غذا خوردن، خواب و بوی ماده‌های غذایی باعث فراهم‌آوری حرکات های دودی شکل و تراوش اسید در معده شده و دریچه‌ای که بین معده و مری قرار دارد سدی در برگشت و رفلکس اسید به مری می‌شود. یعنی این دریچه وظیفه دارد که پس از غذا خوردن بسته شود و نگذارد تا درون‌مایه های معده به مری کشیده شوند ولی چنانچه این دریچه به علت‌های گوناگون شل یا ضعیف شده باشد، شوربختانه چیزی که نباید، پیش خواهد افتاد.

ناگفته نماند که نمایان شدن هر گونه نشانه ای در برون یا درون بدن، خود به شناسایی نوع و سرچشمه بیماری و حتا به درمان آن بیماری کمک می‌کند. فکر کنید که بیشتر این نشانه ها وجود نداشتند و ما از علت و چگونگی مشکل گوارشی خود بی‌خبر بودیم. در صورت عدم رسیدگی به مشکل های گوارشی مانند برگشت یا رفلکس درونمایه معده، می‌تواند بدن فرد را دچار بیماری‌های دیگر با پیامدهای ناجورتر کند.

قطره خوراکی دکتر اهورا رفرش Dr. Ahura Refresh, فرآورده و دارویی است که حاوی ترکیب‌ ها و عصاره های گیاهی هدفمند مانند؛ خار مقدس، علف چای، بابونه، خاراگوش، سنبل ختایی و آنسیرنای آرژانتینی است که در کمک به درمان رفلکس معده همراه با نفخ و اسیدی شدن بالای معده اثربخش است. قطره خوراکی _ گیاهی دکتر اهورا رفرش، با درمان ناهماهنگی‌ های معده و کاهش التهاب های مخاط معده، می‌تواند در روند درمان نفخ و گاز معده، فشار و حس سیری شدید پس از خوردن غذا، گرفتگی عضله‌های شکم و درمان ناهماهنگی های معده ناشی از بیماری های کیسه صفر، اثربخش باشد.

علف چای:

یا خار مریم گیاهی است با گل های زرد و ستاره ای شکل است که بیشتر برای بهبود خلق و خو و افسردگی، درد معده و کبد بکارگرفته می شود و دربردارنده ی هایپرفورین و فلاونوئیدها با خاصیت آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی، ضدباکتریایی و آنتی بیوتیکی است. عصاره این گیاه می تواند زخم ها، خراشیدگی ها، سوختگی ها و دردهای عضلانی را آرامش بخشد. هایپرفورین می تواند در درمان اعتیاد به الکل نیز سودمند باشد.

بابونه:

بررسی های آزمایشگاهی و حیوانی نشان داده اند که بابونه دارای ویژگی های ضد التهابی و ضد میکروبی است. رفلاکس اسید باعث می شود اسید معده به سمت عقب به سمت مری حرکت کند. این بیشتر به التهاب دردناک در مری می‌انجامد. ویژگی ضد التهابی بابونه کمک کند تا التهاب ها، زخم ها و خراش ها کاهش یابند. بابونه می تواند نشانه‌ های اضطراب و افسردگی را کاهش دهد و خاصیت ضد سرطانی دارد.

آنسرینای آرژانتینی:

مقوی معده، قابض و دارای اثر رفع دیسانتری که یک بیماری التهابی روده است.

عصاره سنبل ختایی (انجلیکا):

آنتی اکسیدان‌ های موجود در سنبل ختایی از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد به سلول‌های کبد جلوگیری می‌کنند که برآیند آن احتمال دچار شدن به بیماری‌ های کبدی را کاهش می‌دهد. اشتها را افزایش داده و دارای خاصیت ضدباکتریایی است. برای زیاد کردن ادرار و افزایش میل جنسی اثربخش است و گاز و گرفتگی روده را کاهش می دهد. با تراوش آنزیم‌ های گوارشی معده، جذب ماده های غذایی در خون را بهبود بخشیده که این کار باعث حرکت درست ماده های غذایی در روده‌ها می‌شود.

خار مقدس:

گیاهی است بومی دریای مدیترانه از جنوب فرانسه تا ایران. و از گذشته های دور برای درمان‌ طاعون خیارکی (ببونیک)، بهبود سلامت دستگاه گوارش و جلوگیری از عفونت بکارگرفته می شده است. سزکویی‌ترپن لاکتون، مانند سینیسینموجود در این گیاه، در درمان بدگوارشی یا سوء هاضمه اثربخش هستند. که ترکیب این ماده‌ها، باعث برانگیختگی کُنشگری گوارشی از جمله جریان بزاق و تراوش شیره معده می شود که په بهبود اشتها و گوارش غذا می‌انجامد.

افسنطین (Artemisia absinthium):

یا خاراگوش، گیاهی خوشبو با مزه ای دیگرگونه و بومی اروپا است. افسنطین بیشتر به عنوان عصاره یا چای بکارگرفته می شود که در طب سنتی برای دفع کرم روده کاربرد دارد. هم‌چنین یکی از ماده‌ های شکل‌دهنده ی نوعی شراب بنام ورموت است. در گذشته به عنوان چاشنی در می‌انگبین، در مراکش به همراه چای نوشیده می شد. کارشناسان نوشیدن دَمکرده افسنطین را برای درمان تنبلی‌های گوارشی وَرم معده و کم اشتهایی سودمند می‌دانند.

موارد مصرف قطره رفرش :

درمان نفخ و ریفلاکس با اسیدیته بالا

درمان افزایش فرآوری گاز در قسمت معده-روده

درمان نفخ شکم، فشار و حس سیری شدید پس از خوردن غذا

درمان گرفتگی عضلانی در قسمت معده-روده

درمان ناهماهنگی های معده ناشی از بیماری های کیسه صفرا

روش مصرف قطره رفرش :

چنانچه پزشک مقدار دیگری تجویز نکرده است، فرآورده را به شرح زیر بکار ببرید:

بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال روزانه ۳ نوبت و در هر نوبت ۲۰ تا ۳۰ قطره از این دارو را در آب حل کرده و همراه با غذا میل نمایید.

چنانچه بیماری شما حاد است می توانید ساعت به ساعت یا هر نیم ساعت ۱۵ تا ۲۵ قطره با آب میل نمائید.

هر ۲۰ قطره برابر با ۰/۸ میلی لیتر است.

هشدار مصرف قطره رفرش :

کسانیکه دچار فشارخون و ناراحتی های قلبی، کبدی، الکلی ها و اپیلپسی، آسیب مغزی، زنان باردار و کودکان همراه با ریسک به خطر انداختن سلامتی آن ها می باشد. این فرآورده می تواند اثر دیگر داروها را ضعیف یا بهبود نماید.

دارو زیر نظر داروساز یا پزشک و آگاهانه مصرف شود.

اگر دارو طبق دستور مصرف سفارش شده خورده شود نیازی به انجام کارهای احتیاطی نمی باشد.

این فرآورده دربردارنده ی ٪۵۰ حجمی الکل می باشد که در هر نوبت مصرف ۰/۵ گرم الکل را وارد بدن شما می کند.

اگر مقدار دارو طبق دستور مصرف رعایت شود. هیچ اثر منفی بر هوشیاری شما به هنگام رانندگی و کار با ماشین های ابزاری نخواهد داشت.

قطره رفرش

موارد منع مصرف قطره رفرش :

چنانچه نسبت به گیاهان هم خانواده سیتاندرا حساسیت دارید از بکاربردن این دارو خودداری نمائید.

به دلیل کافی نبودن تجربه، بکاربردن از این دارو در دوران بارداری و شیردهی و همچنین در کودکان کمتر از ۱۲ سال مجاز نمی باشد.

به دلیل ترکیب علف چای در این فرآورده، خوردن بیش از حد دارو ممکن است باعث اثرات حساسیت به نور (بویژه در کسانی‌ که داروهای ضد ایدز مصرف می‌کنند) و در برخی از افراد باعث ناراحتی های معده شود.

به علت داشتن شیرین بیان باعث کاهش سطح سرمی پتاسیم و دخالت در ترازمندی گلوکز خون و افزایش فشار خون می گردد بنابراین کسانیکه که دارای ناراحتی قلبی می باشند زیر نظر پزشک و داروساز با هوشیارانه مصرف نمایند.

عوارض جانبی قطره رفرش :

جز در کسانیکه حساس به یکی از گیاهان بکار رفته در فرآورده هستند, بکاربردن از این فرآورده در مقدار سفارش شده دارای عوارض جانبی خاصی نمی باشد.

تداخل دارویی قطره رفرش :

این فرآورده در موردهای کمیابی اثربخشی دیگر داروها را کاهش می دهد. چنانچه پزشک برای شما داروهای ضد انعقاد خون، داروهای جلوگیری از بارداری و فشار خون تجویز نموده، درباره ی مصرف همزمان این فرآورده با او و یا داروساز مشورت نمائید.

شرایط نگهداری قطره رفرش :

دارو را در دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتی‌گراد نگهداری نمایید و نیازی به یخچال ندارد، که در این شرایط دارو به مدت ۳ سال پایدار است.

دارو را دور از دید و دسترس کودکان نگهداری کنید.

ترکیبات قطره رفرش :

عصاره گیاه علف چای، بابونه، شیرین بیان، آنسرینای آرژانتینی، سنبل ختایی (آنجلیکا)، خار مقدس، افسنطین، الکل و آب فراوری شده

شرکت اهورا دارو در سال 1382 با هدف تولید داروهای گیاهی، در زرقان فارس تاسیس شد. این شرکت هم اکنون از صادرکنندگان داروهای گیاهی به اشکال قرص، شربت، ژل موضعی و کپسول است و اولین تولید کننده داروهای گیاهی و فرآورده‌های آرایشی بهداشتی در استان فارس محسوب می‌شود. شرکت اهورا دارو با مشارکت شرکت Licogums Canada در زمینه تولید امولسیفایرهای طبیعی اولین تولید کننده در آسیا است.چشم انداز آتی اهورادارو با احیای طب سنتی و تبدیل شدن به یکی از قطب‌های تولید داروهای گیاهی در خاورمیانه قصد دارد تا طب سنتی را به مرحله ظهور دوباره برساند. قیمت پایین و حداقل عوارض جانبی داروهای گیاهی، موجب جلب توجه بسیاری از پزشکان و دانشمندان عصر مدرن شده است. شرکت اهورادارو با سابقه درخشان در امر تولید و عصاره‌گیری گیاهان دارویی طی سال‌ها تحقیق و پژوهش و آزمایشات بالینی، ثبت محصولات در مراکز دارویی را به انجام رسانیده است.

شربت

ضد نفخ