preloader
ارسال رایگان داروخانه آنلاین دکتر دانیالی
ارسال رایگان داروخانه آنلاین دکتر دانیالی

5 تا از بهترین روش‌های درمان خانگی برای سردردهای میگرنی

5 تا از بهترین روش‌های درمان خانگی برای سردردهای میگرنی (2)
دسته بندی :
نوشته شده توسط : Amin Hashemy

درمان خانگی برای سردردهای میگرنی تحت نظر پزشک میتواند موثرتر از استفاده از داروهای شیمیایی باشد! امروزه فاکتورهایی مانند سبک زندگی و شرایط محیطی، سبب شده تا ابتلا به بیماری‌هایی چون میگرن افزایش یافته و نیاز به درمان میگرن در خانه مطرح شود. میگرن یکی در شایع‌ترین بیماری‌هایی است که با ایجاد سردردهای شدید، مانع افراد برای رسیدگی به امور مختلف می‌شود. میگرن نوعی درد ضربان‌دار است که هنگام حرکت بدتر می‌شود و انجام کار‌های مختلف را دشوار می‌کند. علاوه بر درد، افراد زیادی هستند که از علائم دردناکی مانند حالت تهوع و حساسیت به نور و صدا رنج می‌برند. حتی ممکن است مواردی وجود داشته باشد که سردرد داشته باشید اما مطمئن نباشید که میگرن است یا خیر!

روش خانگی برای درمان فوری سردرد شدید

در چنین شرایطی شناخت علائم میگرن در راستای حل مشکل می‌تواند موثر واقع شود. به علاوه راه‌های بسیاری جهت برطرف‌ کردن این نوع سردرد قابل تعریف است که با شیوه‌های مختلف می‌توان مشکل را برطرف کرد. از راهکارهای دارویی تا درمان‌های خانگی، هر یک به نحوی در بهبود این شرایط موثر واقع می‌شوند. در این بین درمان خانگی برای سردرد‌های میگرنی، می‌تواند گزینه مناسب‌تری جهت برطرف کردن مشکل باشد. از این رو در ادامه قصد داریم با ارائه توضیحات بیشتر در رابطه با شیوه‌های درمانی میگرن، به حل این مشکل کمک کنیم.

بهترین روش‌های درمان خانگی برای سردردهای میگرنی

داروهای تسکین‌دهنده درد و داروهای پروفیلاکتیک، بیشترین نقش را در روند درمانی میگرن دارند. این دسته از داروها می‌توانند شدت درد میگرن را کاهش دهند و یا تعداد دفعات درگیری با این درد را به حداقل برسانند. با این حال یکی از راهکارهایی که امروزه شاهد گسترش استفاده از آن هستیم، تغییر سبک زندگی و داشتن یک روتین سالم غذایی و خواب است.

در مورد علل بروز میگرن هنوز اطلاعات کافی به دست نیامده و نمی‌توان فاکتورهای خاصی را برای ابتلا به این بیماری نسبت داد! با این حال تحقیقات نشان داده که سبک زندگی سالم می‌تواند شرایط این بیماری را بهبود ببخشد. در واقع شرایط نامساعد یا تغییرات آب‌وهوایی، اضطراب و استرس، خواب ناکافی، رژیم غذایی نامناسب و یا حتی مصرف برخی از داروها، از جمله عوامل تحریک اعصاب هستند و می‌توانند سبب بروز حملات میگرنی شوند.

توصیه پزشک و داروسازتاثیرMSM در سردرد

درمان فوری سردرد شدید در خانه

درمان میگرن در خانه می‌تواند یک راهکار موثر و بدون دردسر برای مبتلایان به این بیماری باشد. برای این منظور راه حل‌های مختلفی را می‌توان مورد بررسی قرار داد که در ادامه با برخی از شیوه‌های درمان خانگی برای سردردهای میگرنی آشنا خواهید شد:

 1- درمان سردرد با زنجبیل

زنجبیل هم می‌تواند در کاهش درد میگرنی موثر واقع شود. برخورداری از مقادیر بالای آنتی اکسیدان‌های طبیعی در این گیاه، سبب شده تا از آن برای تولید داروهای مختلف بهره گرفته شود. البته در صورت انتخاب این گزینه برای درمان سردردهای میگرنی، باید به حساسیت‌های خود توجه داشته داشته باشید. چرا که بسیاری از افراد نسبت به زنجبیل واکنش‌های آلرژیک از خود نشان می‌دهند. با این حال باید گفت زنجبیل هیچ عارضه‌ای برای مصرف‌کنندگان به همراه نمی‌آورد.

5 تا از بهترین روش‌های درمان خانگی برای سردردهای میگرنی

5 تا از بهترین روش‌های درمان خانگی برای سردردهای میگرنی

2- استفاده از روغن برای درمان میگرن

ماساژ دادن شقیقه‌ها و بخش‌هایی از سر که در حملات میگرنی دچار درد می‌شود، در میان دیگر شیوه‌های درمان خانگی میگرن مورد بررسی قرار گرفته که با استفاده از روغن صورت می‌گیرد. از این رو می‌توان از روغن‌هایی چون روغن اسطوخودوس برای استنشاق و همچنین ماساژ سر بهره گرفت.

3- نوشیدن آب کافی

حتما می‌دانید که عامل بسیاری از بیماری‌ها، کمبود آب در بدن است و می‌توان با نوشیدن آب کافی، شرایط بهتری را برای سلامت بدن تعریف کرد. از این رو در خصوص ابتلا سردردهای میگرنی هم توصیه می‌شود با نوشیدن آب، به راحتی شرایط را بهبود بخشید. این گزینه نه تنها هزینه‌ای ندارد، بلکه زمان چندانی هم از شما نخواهد گرفت.

4- استفاده از کمپرس سرد و گرم جهت درمان میگرن

به کارگیری کمپرس سرد و گرم هم می‌تواند در درمان میگرن موثر وقع شود. به این منظور باید کمپرس را در جایی قرار دهید که درد زیادی را تحمل می‌کند. سرما دارای تاثیرات بی‌حسی بوده و می‌تواند مغز را از درد میگرن منحرف کند. با استفاده از سرما پایانه‌های عصبی دیگری درگیر می‌شوند. به همین دلیل درد میگرن تا حد زیادی تسکین پیدا می‌کند. توجه داشته باشید که در صورت استفاده از کمپرس تجاری، نشتی وجود نداشته باشد. باید افزود برخی از افراد از کمپرس گرم نتیجه بهتری می‌گیرند. در این حالت حتی می‌توان سراغ دوش آب گرم رفت تا عضلات منقبض شل شوند. انتخاب نوع کمپرس به نتیجه‌ای که برای افراد دارد بستگی خواهد داشت.

5- تغییر سبک زندگی

خوردن غذاهای سالم، توجه به سطح ویتامین‌های مورد نیاز بدن به خصوص ویتامین‌های گروه B، یوگا و تمرین برای کنترل استرس و اضطرات، دوری از تنش‌ها و فاکتورهای بسیار دیگر، در قالب سبک زندگی شما تعریف می‌شوند که با تغییر و ارتقاء آن می‌توانید علاوه بر دردهای میگرنی، بسیاری از مشکلات سلامتی خود را بهبود ببخشید. توجه به این دسته از موارد در روند درمان، به مرور زمان کیفیت زندگی شما را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل به عنوان بهترین نوع درمان مورد معرفی قرار می‌گیرد.

علاوه بر مواردی که تا اینجا گفته شد، راه‌حل‌های خانگی بسیار دیگری هم وجود دارد که با امتحان آن‌ها می‌توان از نتیجه‌ای که به همراه دارند اطمینان حاصل کرد‌. تنوع این شیوه‌های درمانی سبب شده تا شرایط مطلوب‌تری برای مبتلایان میگرن تعریف شود. مدیتیشن و مدیریت اضطراب و هر گونه تلاش برای کنترل اعصاب، همگی می‌توانند به بهبود مشکل سردردهای میگرنی کمک کنند. حتی می‌توانید با تنظیم برنامه‌های خود و برخورداری از میزان خواب کافی، به حال بهتر خود در صورت ابتلا به میگرن کمک کنید. رسیدگی به این موارد و ویزیت منظم توسط پزشک معالج، می‌تواند تا حد زیادی سبب بهبود مشکل میگرن شود.

درمان فوری سردرد شدید میگرنی

درمان فوری سردرد شدید میگرنی

درمان فوری سردرد شدید میگرنی

علاوه بر تمامی مباحثی که تا اینجا در رابطه با شیوه‌های درمان خانگی مورد بحث و بررسی قرار گرفته شد، اگر بخواهیم شیوه‌های مختلف درمانی این بیماری را مطرح کنیم، باید به راهکارهایی اشاره کنیم که در ادامه مطرح شده است:

  • داروهای مسکن
  • تزریق سم بوتولینوم
  • تغییر سبک زندگی
  • طب سوزنی

در مورد انتخاب یک شیوه درمانی موثر، می‌توان پارامترهای مختلفی را تحت بررسی قرار داد و با توجه به شرایطی که به طور انحصاری برای افراد تعریف می‌شود، سراغ درمان موثر رفت. از این رو توجه به نکاتی چون سن، شدت و دفعات درگیری با میگرن، مدت زمانی که میگرن طول می‌کشد، برخورداری از واکنش‌های دیگری نظیر تهوع و استفراغ و موارد بسیار دیگر، می‌تواند در تشخیص نحوه درمان مناسب و موثر، کمک کند.

از آنجایی که میگرن سبب کاهش سطح کیفی زندگی می‌شود، درمان خانگی برای سردردهای میگرنی و یا استفاده از داروهایی که به این منظور تجویز شده، در هر حال می‌تواند عاملی برای برخورداری از شرایط بهتر باشد. در خصوص مصرف دارو برای این مشکل، باید سابقه بیمار را به لحاظ داروهایی که مصرف می‌کند، واکنش‌های بدنی که نسبت به داروها دارد و سنش در نظر گرفت.

ارگوتامین‌ها و تریپتان‌ها، نمونه‌هایی هستند که منحصرا برای درمان میگرن تجویز می‌شوند. در نظر داشته باشید که این داروها در صورت تداخل با دیگر داروها، می‌توانند سبب بروز عوارض شده و مشکلاتی فراتر از بحث میگرن را به همراه داشته باشند. به همین دلیل نباید سراغ استفاده خودسرانه و بدون تجویز پزشک رفت.

در رابطه با تزریق سم بوتولینوم که همان بوتاکس است، باید گفت این نحوه درمان جهت فلجی اعصاب صورت گرفته و می‌تواند در بحث مشکلات میگرنی مورد استفاده قرار بگیرد؛ اما باید در نظر داشت که درمان میگرن در خانه و استفاده از یک روتین سالم، می‌تواند نتایج مطلوب‌تری را به همراه داشته باشد و مانع بروز عوارض مختلف شود.

درمان صددرصد میگرن!

راکارهای متنوعی برای درمان میگرن مورد بررسی قرار می‌گیرد که در ادامه این راهکارها را به لحاظ نوع تغذیه مورد بررسی قرار داده‌ایم:

اگر می‌خواهید علائم میگرن را تسکین دهید، بهتر است از غذاهای حاوی منیزیم و ویتامین B2 و همچنین دمنوش‌های گیاهی استفاده کنید. از طرفی توجه داشته باشید که برخی از غذاها برای استفاده توسط مبتلایان میگرن منع شده‌اند! در نتیجه غذاهایی که مبتلایان به میگرن باید از آن‌ها اجتناب کنند شامل مواردی چون الکل، تیرامین، نیتریت‌ها و مونوسدیم گلوتامات می‌شود. در واقع این خوراکی‌ها می‌توانند رگ‌های خونی را گشاد کرده و باعث میگرن شوند.

برای درمان میگرن چه بخوریم؟

همچنین در نظر داشته باشید که شکلات، پنیر و مرکبات، حاوی ماده‌ای به نام تیرامین هستند که همین ماده می‌تواند باعث میگرن شود. تیرامین سبب انقباض رگ‌های خونی خواهد شد.

از جمله خوراکی‌های دیگری که برای درمان میگرن موثر واقع می‌شوند، می‌توان به تخم مرغ، کاکائو و بادام اشاره کرد. در هر حال توجه به تغذیه می‌تواند یکی از عواملی باشد که مستقیما در بهبود شرایط میگرن موثر واقع شود.

برای درمان میگرن چه بخوریم؟

برای درمان میگرن چه بخوریم؟

برای درمان خانگی برای سردردهای میگرنی چه قرصی بخوریم؟

برای تسکین حملات حاد میگرن و درمان خانگی برای سردردهای میگرنی، دارو زمانی مؤثرتر واقع می‌شود که در اسرع وقت تجویز و استفاده شود. با این حال، نباید برای درمان میگرن بیش از حد به دارو وابسته بود. چرا که در صورت عدم رعایت مقادیر مصرف دارو، ممکن است سردرد به دلیل مصرف بی‌رویه دارو رخ دهد که خود عاملی برای بدتر یا مزمن شدن بیماری خواهد بود. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، متخصصان بیمارستان در تجویز داروها و میزان دوز آن‌ها بسیار دقت می‌کنند.

استفاده از مسکن‌های ساده که معمولاً از NSAIDها، پاراستامول، آسپرین و کافئین تشکیل شده‌اند، برای درمان حاد حملات میگرنی نسبتاً خفیف تا متوسط ​​توصیه می‌شود. تریپتان‌ها مانند سوماتریپتان در تسکین درد و حالت تهوع تا 75 درصد از مبتلایان به میگرن موثر هستند.

در موارد بسیار حاد، ارگوتامین و دی هیدروارگوتامین تجویز می‌شود. با این حال، این داروها می‌توانند باعث اسپاسم عروقی (انقباض عروق) شوند و در افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر منع مصرف دارند.

سخن پایانی درمان خانگی برای سردردهای میگرنی

به طور کلی اگر شما هم درگیر این نوع بیماری هستید و نمی‌توانید به فعالیت‌های روزمره خود رسیدگی کنید، با توجه به راهکارهایی که در این مقاله مورد بحث قرار گرفته شد، می‌توانید مشکل را برطرف کرده و به شرایط بهتر خود کمک کنید. در صورتی که انتخاب شما مصرف دارو است، حتما به اینکه از داروهای تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید، دقت فرمایید. چرا که همانطور که گفته شد، مصرف بیش از حد دارو می‌تواند خود عاملی برای سردرد باشد و در گذر زمان عملکرد بهبود بخشی خود را از دست دهد.

در نظر داشته باشید که تغییرات سبک زندگی و نوع تغذیه، به عنوان یک عامل کم‌هزینه و در عین حال موثر، می‌تواند نتایج شگفت‌انگیزی در گذر زمان داشته باشد. همچنین داشتن فعالیت‌های ورزشی منظم و روتین، می‌تواند در بهبود مشکلات میگرنی موثر واقع شود. البته بهتر است سراغ ورزش‌های سنگین نروید. از این رو شنا، پیاده‌روی، یوگا و دوچرخه سواری گزینه‌های مناسبی برای درمان میگرن خواهند بود.

در هر حال با رعایت تمامی مواردی که تا اینجا مورد بحث و بررسی قرار گرفته شد، طبیعتا سردردهای میگرنی قابل بهبود و تسکین خواهد بود. تنها کافیست راهکار مناسب و مطمئن را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت همه آفاق در سلامت توست

فروشگاه
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من