شقاق مقعدی

بیماریهای مقعدی جزء شایع ترین بیماری ها هستند که افراد زیادی در طول زندگی خود به آن دچار می شوند. یکی از این بیماری ها، شقاق مقعدی یا فیشر (fissure یا فیستول) است که یک پارگی یا شکاف بیضوی شکل کوچک در سر مقعد است که منجر به ایجاد درد و خونریزی به هنگام اجابت مزاج می شود.

در شقاق حاد، شکاف یا پارگی که در مقعد ایجاد می شود کوچک و سطحی است ولی درصورتیکه این زخم سطحی بهبود نیابد، با گذشت زمان به فیشر مزمن تبدیل می‌شود. علائم فیشر، به دلیل حساسیت بالا و وجود اعصاب زیاد در ناحیه مقعد، برای بسیاری از بیماران دردناک و غیرقابل تحمل است. این عارضه می تواند در همه سنین اتفاق بیفتد و میزان شیوع آن در زنان و مردان تقریبا به یک اندازه است هرچند احتمال بروز آن در زنان بعد از زایمان بیشتر می شود.

شقاق حاد معمولا خود به خود یا با رعایت برخی نکات بهبود می یابد ولی در صورتی که عود مکرر داشته باشد، جهت درمان لازم است به پزشک مراجعه شود. افراد مبتلا به این بیماری علائم دردناکی مثل درد و خونریزی هنگام حرکات روده ای و بعد از آن را تجربه می کنند. شقاق به دلیل علائم مشابه غالبا با بواسیر (هموروئید) که آن هم با درد و خون ریزی همراه است اشتباه گرفته می‌شود، در حالی که این دو عارضه کاملا با هم متفاوت هستند.

در واقع، همورویید یک بیماری گوارشی شایع است که در آن رگ‌های ناحیه مقعد و رکتوم تحتانی متورم و مثل رگهای واریس می شوند. این بیماری ممکن است داخل مقعد یا رکتوم (هموروئید درونی) یا زیر پوست مقعد و اطراف آن (هموروئید بیرونی) رشد کند. این بیماری می تواند دردناک و با خونریزی همراه باشد. این عارضه همیشه قابل مشاهده نیست، اما می تواند به صورت برآمدگی، غده های قرمز یا بی رنگ دیده شود. این بیماری اکثر اوقات با درمان های خانگی و تغییر سبک زندگی بهبود می یابد. بهرحال، خوشبختانه روشهای موثری برای درمان هموروئید وجود دارد. (محصولات هموروئید)

همه محصولات (7102)

در حال نمایش 11 نتیجه