موی چرب

گاهی اوقات پوست سر هر فردی امکان دارد کمی چرب شود. اما کمی روغن مشکلی ندارد، روغن یا سبوم به محافظت و حمایت از موهای سالم شما کمک خواهد کرد.

اما اگر پوست سرتان به شکل غیرطبیعی چرب باشد، ممکن است باعث شود موهای شما همیشه چرب یا کثیف به نظر بیاید و دارای موی چرب باشید. همچنین گاهی اوقات پوست سر چرب می‌تواند همراه با علائم دیگری که ممکن است نشانه‌ای از یک اختلال پوستی باشد در افراد رخ دهد.

شاید این سوال برای شما پیش امده باشد که چه چیزی می‌تواند باعث چربی پوست سر و برخی از علائم همراه آن باشد، چگونه این دلایل را در خانه درمان کنیم، و اگر هیچ یک از درمان‌های خانگی شما موثر واقع نشد، چه کاری باید انجام داد ؟

دلایل چرب شدن پوست سر

در اینجا به برخی از شایع ترین دلایل چربی پوست سر اشاره می کنیم.

درماتیت سبورئیک

درماتیت سبورئیک وضعیتی است که پوست شما تحریک و ملتهب شده باشد. نواحی صورتی و پوسته پوسته پوست در نواحی دارای غدد چربی زیاد از جمله پوست سر ایجاد می شود. به عنوان شوره سر نیز شناخته می شود.

این موضوع می تواند ناشی از یک واکنش آلرژیک باشد یا نشانه ای از یک بیماری خود ایمنی باشد. این یک وضعیت جدی نیست. درمان های خانگی معمولا می توانند آن را درمان یا مدیریت کنند.

شرایط پوستی

بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس می توانند باعث ایجاد لکه های قرمز و پوسته پوسته روی پوست سر شما شوند. که هر دوی این شرایط اختلالات مربوط به اختلال عملکرد سیستم ایمنی هستند.

آکنه پیشانی

آکنه پیشانی هنگامی ایجاد می شود که روغن و مواد سلولی پوست در داخل منافذ به دام خواهد افتاد. همچنین می تواند منجر به ایجاد باکتری های خاص آکنه و ایجاد برجستگی های آکنه نیز شود. تولید بیش از حد روغن معمولا علت آکنه است.

ژنتیک

ژن های شما ممکن است در میزان چربی تولید غدد و ضخامت موهای شما نقش زیادی  داشته باشند.

همه محصولات (7038)

نمایش 1–12 از 72 نتیجه