در حال نمایش 2 نتیجه

به طور کلی چسب ضد درد برای تسکین دردهای عضلانی کوتاه مدت و مزمن یا طولانی مدت استفاده می شوند. با چسباندن چسب ضد درد روی پوست مقدار مشخصی از داروی مسکن از طریق جریان خون جذب خواهند شد. پزشکان ممکن است بسته به سابقه پزشکی و سطح درد بیمار ، انواع مختلفی از چسب های ضد درد را به بیمار تجویز کنند.

فواید چسب ضد درد چیست ؟

مواد مسکن موجود در این چسب ها از طریق پوست جذب می شود، بنابراین نیازی نیست تا منتظر هضم دارو به وسیله ی گردش خون و دستگاه گوارش باشید، بنابراین می توان نتیجه گرفت که اثر سریع تری دارد.

چس از استفاد درد در بیشتر موارد پس از چند دقیقه تسکین پیدا می کند.

جذب دارو به صورت جلدی است، بنابراین عوارض داروهای خوراکی برای معده را ندارد.

چسب ضد درد فاقد عوارض جانبی مثل ناراحتی معده، مشکلات کبدی و کلیوی است.

عموما درد را تا بیش از ۸ ساعت تسکین می دهد اما قرص های خوراکی باید هر ۴ تا ۶ ساعت یکبار مورد استفاده قرار گیرد.

چسب ضد درد روش بسیار مناسبی برای تسکین درد مربوط به کشیدگی و رگ به رگ شدن عضلات کمر، کبودی، درد رباط، آرتروز ستون فقرات، درد پایین کمر و کمردرد قاعدگی محسوب می شود.

نحوه استفاده از چسب ضد درد

طبق توصیه پزشک از این مسکن استفاده کنید. اطمینان داشته باشید که پوست تمیز و خشک می باشد.

استفاده از این چسب در دوران بارداری ممکن است خطرناک باشد. اگرچه مطالعات محدودی روی انسان وجود دارد ، اما تحقیقات حیوانی اثرات مضری بر روی نوزاد در حال رشد نشان داده است.

در بیماران مبتلا به بیماری کلیوی باید با احتیاط مصرف شود. هنگام استفاده از آن ، کنترل منظم آزمایش عملکرد کلیه توصیه می شود. استفاده از این چسب در بیمارانی که بیماری کلیوی شدید دارند نیز توصیه نمی شود.

برخی مواد فعال موجود در چسب ها ممکن است سبب آلرژی های پوستی شوند، بنابراین حتما آلرژ های خود را با دکتر در مبان بگذارید.

پس از چسباندن چسب بر روی محل مورد نظر لباس تنگ پوشیده نشود و محل را نبندید و بیشتر از زمان ذکر شده بر روی دستورالعمل، چسب را بر روی پوست خود نگه ندارید.