preloader
ارسال رایگان داروخانه آنلاین دکتر دانیالی
ارسال رایگان داروخانه آنلاین دکتر دانیالی

بهترین کرم ضد لک 2025 بدون بازگشت ایرانی

کرم ضد لک
دسته بندی :
نوشته شده توسط : Amin Hashemy

چه زمانی از کرم ضد لک استفاده کنیم؟! پیش از آنکه به پرسش بالا یعنی؛ (چه زمانی از کرم ضد لک استفاده کنیم؟!) بپردازیم، شاید بهتر باشد که به صورت مختصر درباره‌ی تعریف لک؛ انواع لک و علت ایجاد لک های پوستی توضیحی داده شود. شما میتوانید قبل از خرید محصولات مراقبت پوست و مو از داروخانه آنلاین دکتر دانیالی مشاوره دریافت نمایید.

لک پوستی چیست؟!

هر گونه تغییر رنگ بر روی پوست، خود علامتی از لک را توصیف می کند که از آن جمله می‌تواند به آکنه، برآمدگی یا پاپول، و تغییر در رنگدانه اشاره نمود و ممکن است در هر جایی از پوست بدن از جمله؛ پوست صورت ظاهر شوند. لک‌ ها انواع مختلفی دارند که هر کدام علت خاص خود را خواهند داشت. اگرچه بیشتر لک‌ ها مانند؛ لک های به جای مانده از جوش و آکنه، دلیلی برای نگرانی نیستند و نیازی به درمان ندارند، ولی برخی از لک‌ ها ممکن است نشانه ای از یک بیماری جدی‌تر پوست (مانند؛ سرطان پوست) یا مشکلات پزشکی و سلامتی باشند.

همان‌گونه که در بالا ذکر شد، لکه‌ های پوستی معمولاً با مشکلاتی همچون؛ ایجاد جوش و آکنه مرتبط هستند، ولی عوامل دیگری می توانند در بروز آن‌ها موثر باشند. انواع گوناگون لک های پوستی ممکن است به دلیل حساسیت های پوستی و یا معمولا پس از نوعی التهاب نمایان می شوند. باید گفت؛ کسانی که از پوست معمولی، چرب، خشک یا حساسی برخوردار هستند، در هر کدام این توانایی دیده می‌ شود که لک پوستی را تجربه کنند.

کرم ضد لک فوق العاده قوی

اکثر لک ها بی ضرر هستند، ولی برخی از افراد ممکن است بخواهند آن‌ها را به دلایل زیبایی از روی پوستشان محو و یا درمان کنند که این می تواند به وسیله‌ی کمک گرفتن از ژل و کرم ضد لک و دیگر درمان‌ها صورت پذیرد. انواع لک های پوستی عبارتند از؛

انواع جوش های التهابی و جوش های غیر التهابی:

  • پاپول ها (برآمدگی های کوچک، سفت و قرمز روی پوست).
  • پوسچول ها (لک های برجسته و قرمز رنگی حاوی چرک زرد یا سفید).
  • ندول ها (لک های بزرگ پوستی که می توانند باعث ایجاد اسکار جوش و‌ لک پوستی شوند).
  • جوش های کیستی (به صورت لک های بزرگ، متورم، قرمز و گاهی دردناک ظاهر می شوند و مانند؛ ندول ها، می توانند باعث ایجاد لک و‌ جای جوش شوند.)

هایپرپیگمانتاسیون:

  • لک های تیره/ تیرگی پوست (که به صورت کک و مک، جای جوش، ملاسما، و هم‌چنین لک های خورشیدی یا لک های پیری دیده می‌ شوند و می‌ تواند ناشی از نور خورشید، التهابات پوستی، افزایش سن، مصرف برخی از داروها، تغییرات هورمونی، بارداری، ژنتیک یا اسکار جوش باشد.)
  • موهای زیر پوستی (که به صورت برجستگی‌ های قرمز و خارش‌ دار و به دلیل تکنیک‌ های حذف موهای زائد، مانند؛ اپیلاسیون، تراشیدن و یا کندن ایجاد می‌ شوند.)
  • تبخال (تاول‌ های دردناک و قرمز که گاهی جای آن‌ها به صورت لک مانده است.)
  • لک ها و خال های مادرزادی (لکه هایی هستند که روی پوست نوزاد تازه متولد شده ظاهر می شوند. آن‌ها می توانند در بدو تولد یا اندکی پس از آن ظاهر شوند. برخی از خال های مادرزادی به مرور زمان ناپدید می شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است دائمی باشند.)

برخی از انواع لک می تواند نشانه ای از سرطان پوست باشد. آگاهی از علائمی که باید به آن‌ها توجه نمود، ممکن است به افراد در تشخیص زود هنگام سرطان پوست کمک کند. در صورت ایجاد لک پوستی جدید یا غیرعادی که هر یک از ویژگی های زیر را داشته باشد، فرد باید به پزشک مراجعه نماید:

  • خال، لک یا علامت جدیدی که به سرعت در حال رشد است.
  • خال، لک یا علامتی که خون‌ریزی یا خارش دارد.
  • لک و نشانه‌‌ ای که شکل، اندازه یا رنگ آن در حال تغییر است.
  • لک یا خال نامتقارن یا دارای لبه های ناهموار و نامنظم.
  • خال بزرگتر از ۶ میلی متر.

موثرترین کرم ضد لک

به جز مواردی که مربوط به شرایط بسیار خاص سلامتی و پزشکی است، دیگر انواع لک که شامل؛ جای جوش و تبخال، خال، و یا از نوع هایپرپیگمانتاسیون می باشند، در بین مردم جهان بسیار شایع است که گاهی می‌ توان با رعایت اصول مراقبتی پوستی، از بروز آن‌ها تا حد مناسبی پیش‌گیری نمود و یا به وسیله‌ی کرم ضد لک،‌ دیگر فرآورده های مراقبتی – درمانی،‌ و یا برخی از روش های درمانی مانند؛ لیزر، جراحی و … به کاهش و رفع آن‌ها کمک نمود.

این نوع لک ها (هایپرپیگمانتاسیون)، معمولاً به رنگ قهوه‌ای و تیره‌تر از دیگر بخش های پوستی پدیدار می‌ شوند که به عنوان یک بیماری نمی توان آن‌ها را در نظر داشت و چون در ظاهر و زیبایی‌ اشخاص اثر منفی دارند، بسیاری درصدد آن هستند تا به محو شدنشان بپردازند.

کرم ضد لک فوق العاده قوی

کرم ضد لک فوق العاده قوی

چه چیزی باعث هایپرپیگمانتاسیون (تیرگی و لک تیره‌ی پوست) می شود؟

یکی از دلایل رایج لک تیره یا هایپرپیگمانتاسیون تولید بیش از حد ملانین یا رنگدانه‌ی پوست است. ملانین همان رنگدانه ای است که به پوست، مو و چشم‌ها رنگ می بخشد و این به وسیله‌ی سلول های پوستی به نام ملانوسیت صورت می‌‌ پذیرد.

چندین شرایط یا عوامل گوناگون همچون؛ قرار گرفتن در معرض نور خورشید،‌ مصرف شماری از داروها و بارداری و تغییرات هورمونی می توانند تولید در میزان ملانین را در بدن و پوست شما افزایش دهند که این نوعی دفاع طبیعی سیستم ایمنی از پوست و بدن به حساب می‌ آید. تولید بیش از حد ملانین به خودی خود بیماری نیست، ولی‌ باعث تیره‌تر شدن یک یا چند نقطه و یا ایجاد لک روی سطح پوست می شود که ما آن‌ها را به رنگ قهوه ای مایل به زرد، قهوه ای روشن یا قهوه ای تیره می‌ بینیم.

در این مطلب، پس از شرح کوتاهی که درباره‌ی تعریف لک پوستی و عوامل دخیل در ایجاد آن و انواع لک پوستی ارائه‌ دادیم، وقت آن رسیده است تا به این پرسش بپردازیم که؛

چه زمانی از کرم ضد لک استفاده کنیم؟!

برای استفاده از کرم ضد لک، در درجه‌ی نخست تشخیص نوع لک بسیار اهمیت دارد که این می‌ بایست به وسیله‌ی معاینه‌ی پزشک متخصص پوست صورت گیرد تا وی بتواند بهترین نوع درمان را برای لک پوستی در نظر بگیرد. هر نوع کرم ضد لک، خود دارای فرمولاسیونی خاص است که از ترکیبات و مواد اثربخش ویژه ای برخوردار می‌ باشد که گاهی ممکن است برای نوعی از پوست، چه خشک، چرب، حساس و یا معمولی نیز طراحی شده باشد.

تسلط بر رعایت نمودن ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست می تواند مقداری دشوار باشد. و حتی ممکن است پس از اینکه روتینی از فرآورده‌ های مراقبتی روزانه از پوست مانند؛ پاک کننده، تونر، سرم و مرطوب کننده را در برنامه‌ی مراقبتی پوستی خود گنجاندید، حال افزودن روتین درمانی لک همچون؛ استفاده از کرم ضد لک دوباره باعث سردرگمی بیشتر شما شود.

بهترین کرم ضد لک بدون بازگشت

آیا باید استفاده از کرم ضد لک، را به عنوان آخرین مرحله‌ی روتین خود انجام دهید یا برای به دست آوردن بهترین نتیجه،‌ استفاده از آن، در اولین مرحله قرار می‌ گیرد؟ آیا باید از کرم مرطوب کننده در زیر کرم ضد لک استفاده نمود یا پس از آن؟! بنابراین برای پاسخ به همه‌ی این سؤالات با ما در ادامه‌ی مطالعه‌ی این مقاله (چه زمانی از کرم ضد لک استفاده کنیم؟!) همراه شوید!

در پاسخ به این سوال که؛ چه زمانی از کرم ضد لک استفاده کنیم؟! باید گفت که قاعده‌ی کلی این است که درمان هایی همچون؛ کرم ضد لک را در شب بعد از پاک‌ سازی و تمیز نمودن کامل و عمیق پوست انجام دهید، ولی این می‌ بایست قبل از استفاده از انواع سرم ها و کرم ها انجام شود.

زیرا مواد فعال موجود در کرم ضد لک به منظور درمان لک های پوستی،‌ معمولاً وقتی روی پوست تمیز استفاده می‌ شوند، بیشترین تأثیر را خواهند داشت. و چنانچه درمان ضد لک را روی سرم، کرم یا روغن غلیظ‌ تری اعمال کنید، ممکن است کرم رقیق شود و یا چنانچه باید نفوذ پذیری مناسبی نداشته باشد که برآیند آن کاهش و یا عدم اثر‌گذاری مواد موثره‌ی موجود در کرم ضد لک و عدم برطرف‌ شدن لک پوستی خواهد بود.

کرم ضد لک قوی

معمولاً کرم ضد لک حاوی مواد لایه‌ بردار است که این به رفع لک کمک می نماید. ولی چنانچه شما جدای از کرم ضد لک، از یک فرآورده‌ی لایه‌ بردار شیمیایی بر روی پوست خود استفاده می‌کنید، به دلیل اینکه ممکن است باعث ایجاد خشکی، تحریک و التهابات پوستی شود، بنابراین بهتر است هنگام استفاده از کرم ضد لک، از این محصول (لایه‌ بردار شیمیایی) صرف‌ نظر کنید یا از به کار بردن آن بر روی ناحیه‌ی آسیب دیده خودداری نمایید.

پس از استفاده از کرم ضد لک، بهتر است که قبل از به کاربردن محصول مراقبتی روزانه‌ی پوستی بعدی، یک تا دو دقیقه صبر کنید تا کرم به خوبی خشک شود. در صورت امکان، از استفاده‌ی مستقیم هر محصول دیگری روی آن خودداری کنید تا از رقیق شدن کرم جلوگیری شود.

بهترین کرم ضد لک آمریکایی

تنها یک استثنا وجود دارد که چنانچه از کرم ضد لک استفاده نمودید، ممکن است پوست شما مقداری تحریک یا خشک شده باشد. در این مورد، می توانید قبل از استفاده‌ از کرم ضد لک، لایه‌ی بسیار نازکی از مرطوب کننده بر‌ روی پوست بمالید تا در کاهش اثرات نامطلوب کمک کننده باشد.

علاوه بر این، برخی از درمان ها و کرم های ضد لک می‌توانند پوست شما را نسبت به نور خورشید حساس‌تر کنند و این استفاده از کرم ضد آفتاب و محافظت از پوست را مهم‌تر می سازد. به عنوان مثال، بسیاری از دارو های موضعی ضد لک حاوی رتینوئیدها (مشتق ویتامین آ A) هستند که حساسیت پوست شما را به پرتو های فرابنفش افزایش می دهند و این می‌ تواند بر سلامت پوست شما اثر منفی بگذارد و یا لک پوستی ایجاد نماید. بنابراین هنگام به کاربردن کرم ضد لک، می بایست پیش از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا پرتوهای فرابنفش، از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید‌.

بهترین کرم ضد لک گیاهی ایرانی

بهترین کرم ضد لک گیاهی ایرانی

معرفی چند نمونه از مواد موثره‌ی فعال پرکاربرد در کرم ضد لک:

یک ماده‌ی فعال ماده ای است که در درمان های زیبایی شما یعنی، کرم، ماسک، روغن و غیره گنجانده شده است تا تا اثر و یا فایده‌ی خاصی به آن بدهد. بنابراین، یک ماده‌ی فعال ضد لک، ماده‌ای است که برای جلوگیری و کاهش مشهود ظاهر این لکه های رنگدانه روی پوست طراحی شده است.

آن‌ها در سطوح مختلفِ فرآیندِ تولید رنگدانه عمل می کنند تا پوست را روشن کرده و رنگ چهره را یکدست تر نمایند. برای انجام این کار، مواد فعال بر روی کاهش تولید ملانین و تسریع بازسازی سلولی کار می کنند. آن‌ها می توانند منشأ طبیعی یا مصنوعی داشته باشند و برای انواع پوست، حتی حساس ترین، و به خصوص پوست های کدر و یا مستعد لک مناسب هستند.

بهترین کرم ضد لک گیاهی ایرانی

هر یک از مواد فعال موجود در کرم ضد لک، دارای مکانیسم اثر منحصر به فردی است که جنبه های مختلف تشکیل لکه های رنگدانه را هدف قرار می دهد که از آن جمله می توان به ترکیبات فعال زیر اشاره نمود؛

ریشه‌ی زنجبیل:

این ماده از جمله مواد اثر‌بخشی است که ممکن است در کرم ضد لک استفاده شود و به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی خود شناخته شده است تا با مهار تولید ملانین در پوست به کاهش آثار جوش و سایر التهابات کمک نماید. زنجبیل همچنین حاوی ترکیباتی است که گردش خون را بهبود می بخشد و باعث یکنواختی و درخشان شدن پوست می شود.

آب لیمو:

آب لیمو، سرشار از ویتامین سی C و آنتی اکسیدان ها است که توانایی تنظیم تولید ملانین را دارد تا لکه های تیره را روشن و پوست را صاف کند.

ویتامین سی C:

این ماده‌ تقویت کننده‌ی روشن کنندگی و شفافیت پوست را در برنامه‌ی خود دارد که برای بیشتر مردم شناخته شده است و در کرم ضد لک می تواند به عنوان ماده‌ی اثربخش‌ استفاده شود. ویتامین سی یک آنتی اکسیدان قوی و ضد التهاب است و با رادیکال های آزاد که مسئول پیری پوست هستند مبارزه می کند.

قدرت پاک کنندگی آن به روشن شدن پوست های کدر کمک می کند. در واقع، ویتامین سی تولید تیروزیناز، آنزیمی که اسید آمینه‌ی تیروزین را به ملانین تبدیل می کند، مسدود می سازد. به عبارت دیگر این ماده از تشکیل ملانین جلوگیری می کند و خواص ضد پیری دارد.

موثرترین کرم ضد لک

موثرترین کرم ضد لک

آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA):

آن‌ها به طور گسترده در فرآورده های مراقبتی و درمانی و کرم ضد لک استفاده می شوند، لایه‌ی بالایی اپیدرم را لایه برداری می کنند و سلول های مرده را از بین می برند، در نتیجه به نوسازی سلول ها کمک خواهد نمود تا به محو شدن لکه های تیره‌ی پوست کمک کنند. آن‌ها باعث‌ بهبود شفافیت و یکنواخت شدن رنگ و بافت پوست می شوند.

اسید گلیکولیک:

این نوع از اسید که می تواند در کرم ضد لک استفاده شود، نوعی آلفا هیدروکسی اسید AHA است که به عمق پوست نفوذ می کند تا به طور موثری تجدید سلولی را تحریک سازد و لکه های ناشی از آفتاب و ناشی التهاب را روشن کند.

نیاسین آمید:

این ویتامین که به عنوان ویتامین ب۳ B3 نیز شناخته می شود، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد، ظاهر لکه های رنگدانه را کاهش می دهد و با انتقال ملانوزوم از ملانوسیت ها به کراتینوسیت ها که مسئول سنتز ملانین هستند، با التهابات پوستی مبارزه می کند. این امر مانع از انتقال و تخریب رنگدانه می شود که در پیدایش لکه ها موثر است. نیاسین آمید نیز کاربرد زیادی در کرم ضد لک دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت همه آفاق در سلامت توست

فروشگاه
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من