ویتامین B1

ویتامین ب 1  که به آن تیامین نیز گفته می شود ماده ای است که به پیشگیری از عوارض در سیستم عصبی، مغز، ماهیچه ها، قلب، معده و روده کمک خواهد کرد. همچنین این ویتامین الکترولیت ها را به داخل و خارج از سلول های عضلانی و عصبی در جریان خواهد انداخت. تیامین به شما کمک می کند تا از بیماری هایی مثل بری بری که اختلالات قلب، اعصاب و دستگاه گوارش را منجر می شود جلوگیری کند.

عواملی مثل کاهش وزن و بی اشتهایی ممکن است در صورت نبود تیامین باشد. ممکن است مشکلات ذهنی، مثل سردرگمی و از دست دادن حافظه کوتاه مدت نیز در صورت کمبود تیامین ایجاد شود. همچنین ضعف عضلانی و علائم قلبی عروقی مانند بزرگ شدن قلب نیز ممکن است ایجاد شود.

الکل موجب کمبود تیامین خواهد شد. مصرف زیاد الکل می تواند به این معنی باشد که فرد از مواد غذایی خود تیامین را جذب نکرده است.

سندرم Wernicke Korsakoff  نوعی اختلال می‌باشد که بر روی افراد مبتلا به مصرف مزمن الکل اثرگذار خواهد بود. این سندرم با کمبود تیامین ارتباط داشته و اگر درمان نشود، کشنده است. افراد مبتلا به این سندرم و افرادی که الکل را ترک می کنند ممکن است بتوانند از تزریق تیامین برای کمک به بهبود خود استفاده کنند.

سایر بیماری ها، مثل اچ آی وی نیز می توانند جذب مواد مغذی را کاهش دهد. این کمبود می تواند به کمبود ویتامین B1 منجر شود.

کاربردهای ویتامین B1

این ویتامین به جلوگیری از بیماری های سیستم عصبی، مغز، ماهیچه ها، قلب، معده و روده کمک خواهد کرد. همچنین در جریان الکترولیت ها در سلول های عضلانی و عصبی نیز درگیر می باشد.

ویتامین ب1 از بیماری هایی مثل بری بری که شامل اختلالات قلب، اعصاب و دستگاه گوارش است جلوگیری خواهد کرد.

کاهش وزن و بی اشتهایی ممکن است در صورت کمبود این ویتامین باشد. در اثر کمبود تیامین مشکلات ذهنی، مثل سردرگمی و از دست دادن حافظه کوتاه مدت، ضعف ماهیچه و علائم قلبی عروقی اتفاق خواهد افتاد.

مصرف الکل باعث کمبود ب 1می شود .

همه محصولات (7102)

نمایش 1–12 از 16 نتیجه