قاعدگی

به طور کلی قاعدگی دوره یا شروع سیکلی می‌باشد که خون و بافتی که در دیواره رحم باعث ایجاد لایه ضخیم شده است از طریق رحم و واژن از بدن خارج خواهد شد. به طور معمول قاعدگی هر ماه یک‌بار اتفاق می‌افتد. با اولین سیکل قاعدگی، دختران به بلوغ جنسی می‌رسند و رحم قادر به فرزندآوری خواهد بود. باوجوداینکه پریود در تمام دختران و زنان اتفاق می‌ افتد، اما بسیاری از بانوان به تمام جوانب قاعدگی و برخی از اتفاقاتی و تغییراتی که به دلیل پریود رخ می‌دهند آگاهی کامل ندارند

قاعدگی فرآیندی می باشد که با رخ دادن و طی شدنش بدن هر ماه برای باردارشدن آماده خواهد شد. پریود شدن و خروج خون از رحم و واژن زن به این معنا است که او باردار نیست. چرخه قاعدگی یا پریود در خانم ها به ‌وسیله هورمون‌های پروژسترون و استروژن کنترل و تنظیم خواهد شد. معمولا دوره‌های قاعدگی حدود 2 تا 7 روز طول می‌کشند. ولی این زمان می‌تواند در بانوان مختلف متغیر می باشد. به‌ طور طبیعی بانوان هر 3 الی 5 هفته یک‌بار پریودی را تجربه خواهند کرد. در چند سال اول قاعدگی پس از شروع عادات ماهانه سیکل‌های طولانی شایع است اما با افزایش سن، دورهها کوتاه‌تر و منظم‌ خواهد شد.

علائم پریودی

بیشتر افراد معمولا در چند روز آخر قاعدگی و یا چند روز اول آن که جریان خونریزی شدیدتر است، علائم مختلفی را تجربه خواهند کرد. این علائم به پی ام اس و یا سندرم پیش از قاعدگی معروف است. جالب است بدانید که برای پریود بیش از ۱۰۰ نوع علامت معرفی ‌شده است، بنابراین به احتمال زیاد علائم شما با دیگران متفاوت باشد.

علائم و ناراحتی‌های مرتبط با این سیکل نباید به اندازه ای باشد که در روند عادی زندگی شما اختلالل ایجاد شود و اگر چنین بودند باید برا درمان و کنترلشان اقدام کنید. در برخی از خانم ها علائم پریودشان به قدری شدید است که انجام وظایف عادی زندگی نیز دشوار است.

همه محصولات (7102)

نمایش 1–12 از 24 نتیجه