سلامت کبد

کبد انسان یک اندام همه کاره و از بزرگترین و مهمترین اعضای داخلی بدن برای ادامه حیات است که در صورت ناسالم شدن آن، بیماری های خطرناکی مثل هپاتیت را در پیش خواهد داشت. بنابراین حفظ سلامت کبد و سم زدایی آن، حائز اهمیت بالایی است. استفاده از عوامل کاهش دهنده تجمع چربی در کبد، میتواند به سلامت کبد کمک کند.

بیماری کبد چرب و یا استئاتوز کبدی زمانی رخ می دهد که چربی بیش از حد در کبد انباشته شود. تجمع چربی در کبد اگر بیشتر از ۵ درصد وزن کبد باشد، گفته می شود فرد دچار کبد چرب شده است. کبد چرب می تواند منجر به التهاب و آسیب کبدی شود.

کبد چرب در حالت کلی علایم خاصی ندارد و یک بیماری خاموش است اما در صورت پیشرف، علائم محسوس‌تر و پررنگ‌تر می‌شوند. یکی از علائم آن درد مبهم در قسمت فوقانی راست شکم است. این بیماری بی حالی و ضعف، خستگی، کاهش وزن و اشتها، مشکلات تمرکز، تغییر رنگ گردن یا زیر بغل، زردی پوست و قرنیه چشم را به همراه دارد. در موارد شدیدتر نیز عوارض پوستی مثل التهابات پوستی، زخم‌های نابجا و خارش، کبودی و خونریزی‌های زیر پوستی ایجاد خواهند شد.

زنان به دلیل تغییرات هورمونی، بیشتر دچار بیماری کبد چرب می‌شوند. همچنین کم تحرکی و خوردن غذاهای ناسالم مثل انواع فست فودها، دیابت، فشار خون و چاقی از عوامل افزایش دهنده خطر ابتلا به این بیماری در زنان هستند. از علایم شایع کبد چرب در زنان، می توان به خونریزی شدید دوران قاعدگی، نامنظم شدن دوره تخمک گذاری، حالت تهوع، خستگی و بی اشتهایی آنان اشاره نمود.

در پاکسازی کبد، کبد از هرگونه مواد مضر و سموم پاک شده و این عضو  مجددا احیا می شود. بهترین روش پاکسازی فوری کبد، داشتن یک رژیم غذایی مناسب حاوی سبزیجات تازه و میوه است. همچنین مکمل های زیادی در این زمینه ارائه شده که در جهت حفظ سلامت کبد، پاکسازی و سم زدایی آن موثر عمل می کنند.

خرید اینترنتی انواع مکمل های تخصصی سلامت کبد و سم زدایی از برندهای معتبر خارجی و ایرانی در داروخانه آنلاین دکتر دانیالی امکان پذیر است که می توانید لیست آنها را مشاهده و سفارش خود را به آسانی ثبت کنید. مکمل‌های موجود در این داروخانه دارای برچسب اصالت کالا هستند که می توانید با اطمینان آنها را خریداری نمایید.

همه محصولات (7102)

نمایش 1–12 از 58 نتیجه