اسپلینت هالوکس والگوس

هالوکس والگوس چیست؟

این بیماری با نام‌های دیگری چون انحراف شست پا و بونیون (bunion) نیز شناخته می‌شود. این عارضه که با بیرون زدن شست پا اتفاق می افتد، مشکلات زیادی را برای سلامتی فرد به وجود می آورد. در هالوکس والگوس، انگشت شست به‌ جای مستقیم بودن، به‌ طرف انگشت دوم خمیده شده می شود و فرم بدشکلی می‌گیرد. این عارضه در همه سنین شایع و شیوع آن اغلب در خانم­‌ها بیشتر از آقایان است به این دلیل که خانم ها با پوشیدن کفشهای پاشنه بلند و نوک تیز فشار زیادی را به انگشتان پای خود وارد می کنند.

علائم رایج هالوکس والگوس

همه موارد هالوکس والگوس شاید ایجاد علائم نکنند، بعضی خفیف و بعضی شدید هستند. اما به طور کلی این علائم غبارتند از:

• درد و التهاب و ورم مفصل انگشت شست پا که با ایستادن و راه رفتن بدتر می‌شود.
  • بزرگ شدن تدریجی برجستگی در کنار پا
  • درد موقع پوشیدن کفش
  • تغییر در حالت راه رفتن
  • دشوارتر شدن راه رفتن برای فرد
  • تغییراتی در تعادل، افزایش خطر سقوط، به ویژه در افراد مسن
  • ایجاد توده بزرگ در انگشت شست پا یا نزدیک آن
  • کشیده شدن پوست شست پا
  • افزایش ضخامت پوست در قسمت زیری انگشت شست پا
  • ایجاد پینه در انگشت کناری شست
  • اختلال در حرکت انگشت شست پا
  • اختلال در وضعیت راه رفتن
  • کاهش کیفیت زندگی به دلیل درد کف پا

درمان هالوکس والگوس

برای حل این مسئله لازم است تا برنامه‌های لازم برای درمان کج شدن شست پا توسط بیمار پیگیری شود. فیزیوتراپیست متخصص در این زمینه میتواند کمک کننده باشد و روند بیماری را بهبود بخشد. متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، افرادی هستند که برای بهبود کیفیت زندگی بیماران، درمان‌هایی را برای آنها تجویز میکنند. این برنامه‌های درمانی برای هالوکس والگوس شامل فیزیوتراپی، ورزش، مراقبت عملی و آموزش بیمار است. ورزش درمانی و درمانهای دستی در این زمینه کارساز هستند. هدف از این درمان‌ها بهبود عملکرد مچ پا، کف پا و انگشتان پا، کاهش درد و تحریک مجدد بدن برای انجام کارها است.

اسپلینت هالوکس والگوس

اسپلینت‌ هالوکس والگوس که از جمله محصولات کف پا و انگشت پا است، کمک می‌کند تا درد ناشی از انحراف انگشت شست پا کاهش یافته و باعث صاف نگه داشتن و قرار دادن شست در موقعیت مناسب خود می‌شود. در واقع با استفاده از این محصول در مراحل اولیه انحراف پا، سلامت شما به طور کامل باز می‌گردد و در مواردی که بیماری پیشرفت کرده است، درد را برطرف نموده و از پیشرفت بیشتر بیماری جلوگیری می‌کند. همچنین، بعد از عمل جراحی، مانع از انحراف دوباره انگشت شست می‌شود.

همه محصولات (7102)

در حال نمایش 3 نتیجه