آتل انگشت

از دست دادن قابلیت حرکتی انگشتان و احسا درد در آن قسمت  از شایع‌ترین علائمی است که موجب می‌شود افراد به متخصص بیماری‌های دست و ارتوپد ها مراجعه کنند.

معمولا در بیشتر موارد این حالت ها به صورت موقتی ایجاد خواهد شد. به طور مثال می توان گفت ممکن است خشکی مفصل و کاهش قابلیت حرکتی با بروز درد در شما همراه باشد. می توان گفت در اثر کاهش قدرت انگشتان فرد قادر به انجام فعالیت‌های روزمره نیست. یکی دلایل ایجاد این عارضه انقباضات دوپویترن، آرتروز، انگشت ماشه‌ای قفل شده و آسیب‌دیدگی‌های مختلف است.

معمولا از موثرترین روش‌های درمانی که متخصصین و ارتوپد ها برای این دسته از بیماران توصیه می‌کنند آتل انگشت می باشد. این روش درمانی در ثابت نگه داشتن مفاصل بین انگشتی،کاهش درد و روند بهبودی بسیار مؤثر خواهد بود.

استفاده از این آتل انگشت موجب رفع ورم خواهد شد. بنابراین آتل برای درمان عارضه‌های مختلف عضلانی- اسکلتی مثل شکستگی یا پیچ‌خوردگی‌های شدید و یا تثبیت جهت جا انداختن در رفتگی‌ها مناسب است.

همان طور که میدانید میزان ایجاد محدودیت در حرکت اندام توسط گچ بیشتر از آتل است و معمولا گچ بیشتر در موارد شکستگی استخوان مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای بهره‌مندی از مزایای این اتل انگشت و کاهش ایجاد عوارض، به طور معمول استفاده از گچ و آتل برای مدت زمان محدود ب افراد توصیه می‌شود.

استفاده از گچ یا آتل برای بی‌حرکت نگه داشتن اندام مورد نظر برای مدت طولانی موجب درد مزمن، خشکی مفصل، آتروفی عضلانی و ایجاد عارضه‌های دیگری  مثل سندرم درد منطقه‌ای پیچیده می‌شود. در صورت استفاده از گچ یا آتل، بیمار باید برای اطمینان از بهبود به دقت تحت نظارت قرار گیرد. بسته به محل و شدت آسیب‌دیدگی امکان دارد از آتل‌های مختلفی استفاده شود. نحوه استفاده و کاربرد انواع آتل نیز با یکدیگر متفاوت است.

همه محصولات (7102)

در حال نمایش 5 نتیجه