به‌طور کلی چسب‌های پانسمان یا پزشکی که گاهی به آن چسب جراحی نیز گفته می‌شود، که برای نگه داشتن پانسمان بر روی زخم‌ها استفاده می شود. این چسب ها راحت و نرم می باشند ولی در عین حال از قدرت چسبندگی بالایی نیز برخوردارند تا از اتصال‌های مناسب در شرایط خاص اطمینان حاصل کنند.

این چسب ها انوع مختلفی دارند که موارد استفادهٔ مختلفی نیز دارند، از جمله : چسب حصیری، چسب ضد حساسیت، چسب لکوپلاست، چسب بخیه و … می باشند

چسب های پزشکی در بانداژها، نوارهای پزشکی، جراحی، دارویی و سایر محصولات مراقبت از زخم پیدا می شوند. این چسب ها ممکن است به عنوان یک یا دو بخش سیستم اپوکسی طبقه بندی شده است که هر یک، واکنش های بهبودی مختلفی را شامل خواهد شد د. نمونه های رایجی که به چسب های پزشکی احتیاج دارند شامل: ابزارهای جراحی، حسگرهای زیستی، برچسب زدن الکترودها، کاتترها و دستگاه های قابل کاشت می باشتد.

برخی از افراد ممکن است به چسب های پزشکی حساسیت داشته باشند. تحقیقات نشان داده است که حدود 3%  از مردم، واکنش پوستی به چسب های پزشکی نشان می دهند . درماتیت و التهاب پوست که بخاطر تماس با مواد شیمیایی بوجود می آید آلرژی می دهد و نتیجه ی آن ماده تحریک کننده است، که باعث ایجاد پاسخ ایمنی در بدن فرد خواهد شد که خود را در محل تماس پوستی نشان خواهد داد. اما می توان گفت درماتیت تماسی تحریک کننده، در اثر تحریک مستقیم پوست در محل تماس می باشد و یک واکنش آلرژیک محسوب نمی شود.

علائم درماتیت تماسی آلرژیک و تحریک کننده  با هم شباهت ها و تفاوت هایی زیادی دارند. افرادی که واکنش تحریک کننده نسبت به چسب های پزشکی دارند، معمولاً به جای خارش در محل، سوزش، لک و درد را تجربه خواهند کرد. در حالی که، در درماتیت تماسی آلرژیک خارش به جای درد می باشد.

نمایش 1–12 از 16 نتیجه

چسب زخم اینستاهیل 72×19 میلی متری