زمانی که ویروس هرپس سیمپلکس نوع ۱ در بدن وارد شود، می‌تواند در هر نقطه ‎از بدن فرد تبخال ایجاد کند. هرپس معمولا در ناحیه تناسلی تبخال تناسلی به وجود می آورد و روی لب و بینی تبخال عادی ایجاد می‏ شود ، گاهی نیز به داخل دهان می‌رود. بهترین بستر برای رشد این ویروس، نواحی مخاطی و مرطوب بدن می باشد . داخل دهان نیز یکی از مرطوب‌ترین نقاط در هر بدنی است که ممکن است در آن تبخال به وچود بیاید، باید توجه داشت که تبخال های داخل دهان نسبت به تبخال اطراف لب نسبتا کمیاب تر است اما می‌تواند فرد را آزار دهد.

دهان و صورت، از رایج‏ترین مناطقی از بدن هستند که در افراد مختلف میزبان تبخال خواهند شد .

اگر به هر دلیلی ویروس هرپس سیمپلکس به بدنتان وارد شود، ممکن است در روزهای اول هیچ علامتی از آن ویروس نداشته باشد و بعد از آن توسط اتفاقات دیگری در بدن مثل حساسیت، اضطراب یا یک غذای خاص خودش را نشان دهد. تبخال دهان که با زخم سرد هم شناخته می‌شود. این تبخال‏ ها برجسته و کوچک می باشد و پوست را زخم خواهد کرد و ممکن است کمی درد یا سوزش نیز داشته باشند.  تبخال معمولا یک دوره چند روزه دارند و بعد از آن از بین می‌روند، اما اگر در عرض یکی دو هفته تبخال هنوز داخل دهانتان دیده شد، حتما با پزشک مراجعه شود.

تا به امروز هیچ دارویی تولید نشده است که مانع از بروز ویروس تبخال شود. ولی پزشکان ممکن است برای جلوگیری از تکثیر ویروس، ضد ویروسی مانند آسیکلوویر را به بیماران تجویز کنند. داروهای ضد ویروسی کمک می‌کنند شیوع ویروس سریعتر از بین رود و شدت علائم را نیز به میزان زیادی کاهش می‌دهند. پزشکان معمولاً در اولین دوره ی بروز علائم در فرد، ضد ویروس تجویز می کنند. از آنجا که عود مجدد معمولاً خفیف می باشد، معمولا به درمان نیازی ندارد.

در حال نمایش 3 نتیجه