محصولات ضد قرمزی و خستگی چشم

هیچ محصولی یافت نشد.

خستگی و قرمزی چشم حالتی آزار دهنده است که باعث خارش و سوزش چشم خواهد شد ، البته این مشکل جای نگرانی ندارد و معمولا با خطر زیادی همراه نیست و شما می توانید با استراحت و خواب کافی به راحتی این مشکل را حل کنید. معمولا خسته شدن  چشم ها  بر اثر عوامل مختلفی به وجود خواهد آمد، توجه داشته باشید که خسته شدن چشم ها تنها در مواقعی ممکن است برای شما خطرناک شود که با علائمی مثل احساس ناراحتی در چشم ها، دو بینی و همینطور تغییر در قدرت بینایی باشد. در صورت مشاهده چنین علامت های سعی کنید در اولین فرصت به چشم پزشک و متخصص چشم مراجعه کنید و مشکل خود را حتما پیگیری کنید و درمان را ادامه دهید.

گاهی اوقات، بروز قرمزی چشم جدی نیست و درمان‌های خانگی می‌توانند مشکل قرمزی را را برطرف کنند، ولی در بعضی شرایط نشانه وجود بیماری زمینه‌ای می باشد. چشم با درد تیز، دردناک یا ضربان‌دار یا دردی که در پاسخ به نور بدتر خواهدشد و  حتما به درمان پزشکی نیاز دارد. دلایل دیگر مراجعه به پزشک، تغییر بینایی یا بروز علامت دیگر است.

نشانه هایی که باید مراقب آن‌ها باشیم، شامل سردرد، حساسیت به نور، احساس مریضی یا استفراغ می باشد.

بسته به علت بروز قرمزی چشم، این مشکل در خانه قابل درمان خواهد بود. در ادامه برخی از راهکار‌های ساده را به شما توضیح می دهیم :
می توانید کمپرس خنک را به طور مرتب روی چشم خود قرار دهید. بهتر است این کار را با خیساندن پشم یا پارچه پنبه‌ای تمیز در آب گرم یا سرد سپس فشردن آن انجام دهید.
در هنگام قرمزی چشم از آرایش چشم خودداری کنید یا آرایش چشم ضد حساسیت را استفاده شود. طیف وسیعی از محصولات ضد حساسیت، در بازار و داروخانه ها موجود می باشد
همچنین می توانید از اشک مصنوعی استفاده کنید که بدون نسخه، در داروخانه‌ها موجود می باشد.
در صورت قرمزی چشم، به دلیل آلرژی فصلی، می توانید از قطره‌های آنتی هیستامین استفاده کنید.
اگر قصد دارید از قطره‌های چشمی استفاده کنید، حتما با متخصص چشم‌ مشورت کرده، چرا که برخی از قطره‌ها قرمزی چشم را افزایش خواند داد.