ویتامین B3

ویتامین B3 با نام‌های نیاسین آمید و نیاسین نیز معروف می‌باشد. ویتامین ب3 محلول در آب می باشو و بدن نمی‌تواند این ویتامین را در خود نگه دارد. همچنین  بدن قادر به تولید نیاسین نمی باشد بنابراین برای تامین این ویتامین باید مواد غذایی مصرف شود که حاوی ویتامین ب3 هستند.

خواص ویتامین B3

بدن با استفاده از این ویتامین می‌تواند غذا را به انرژی تبدیل کند. همچنین این ویتامین ب3 در حفظ سلامت سیستم عصبی، مو و پوست نیز بسیار اثرگذار است  و به بدن در استفاده از چربی و پروتئین‌ها بسیار کمک می‌کند.

نیاسین برای کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی و درمان کلسترول بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد و در مواردی باعث کاهش فشار خون خواهد شد.

ب3 می‎تواند قند خون را تنظیم کند و در درمان دیابت نیز اثرگذار باشد.

با مصرف B3  می‌توان از مشکلات مغزی مثل افسردگی، بی‌خوابی، از دست دادن حافظه، کاهش توانایی فکر کردن و مشکلات مشابه جلوگیری کرد. این ویتامین بعد از سکته می‌تواند به بازسازی و ترمیم مغز نیز کمک کند.

نیاسین می‌تواند از بیماری پلاگر جلوگیری کند. اگر فرد مبتلا به پلاگر باشد زمان زیادی را بدون نیاسین سپری کند و ممکن است جان خود را از دست بدهد.

این ویتامین باعث می‌شود تا اختلالات جنسی و مشکلات مربوط به نعوظ کاهش پیدا کند.

از جمله ویتامین‌هایی که برای درمان آکنه و جوش‌های صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند  نیاسین می باشد

مصرف ب3 به صورت موضعی موجب می‌شود که مشکلات پوستی مثل جوش‌ها از بین بروند.

بسیاری از افراد برای درمان بیماری گرانولوما آنولار و بولوز پمفیگویید از این ویتامین استفاده می‌کنند، چرا که این بیماری‌ها در اثر التهاب پوستی ایجاد می شود و با تاول‌های پوستی و عفونت نیز همراه می باشد. ویتامین ب3 با کاهش قرمزی، خارش و التهاب می‌تواند در درمان این بیماری‌ها اثرگذار باشد.

همه محصولات (7038)