ادرار سوختگی

نوزاد تا مدتی اختیار دفع ادرار و مدفوع خود را ندارد بنابراین نیاز به کهنه پیچی یا پوشک بندی دارد و پوشک بندی نیز خود به دلایل مختلف، می تواند در نوزاد حساسیت یا تحریک پوستی ایجاد کند. مجاورت ادرار با پوست نازک و حساس کودک به مدت طولانی آسیب و لطمات جدی به او وارد می کند. ادرار سوختگی کودکان نوعی التهاب پوستی (درماتیت) شدید است که به شکل نواحی قرمز، متورم و همراه با جوش‌های ریز اندام تناسلی، باسن یا کشاله ران مشخص می شود. احتمال بروز این مشکل آزاردهنده در بیست درصد کودکان وجود دارد. از دید پزشکان متخصص اطفال، ادرار سوختگی به دلایل تعویض دیرهنگام پوشک بچه، ساییدگی بیش از انداره پوشک خیس با پوست و بروز حساسیت پوستی اتفاق می افتد. هرچند گاهی نوزادانی که به طور مرتب پوشک آن‌ها عوض می‌شود نیز ممکن است دچار ادرار سوختگی شوند.

علائم ادرار سوختگی

راش ناحیۀ پوشک می‌تواند خفیف به شکل چند جوش قرمز و زبر در یک ناحیۀ کوچک باشد یا وسیع تر شامل جوش‌های دردناک و قرمزی که به شکم و ران کودک گسترش یافته است. برخی از علائم دیگر ادرار سوختگی شامل موارد زیر است:

• التهاب یا قرمزی پوست کودک در ناحیۀ زیر پوشک
  • تورم پوست زیر ناحیۀ پوشک
  • گرم بودن پوست ناحیۀ زیر پوشک هنگام لمس کردن نوزاد

راهکارهای درمانی

معمولا این قرمزی ها و بثورات پوستی، که همان جوش‌های ریز هستند، باعث نگرانی والدین شده و نوزادان را نیز آزار می دهند. خوشبختانه با درمان‌های خانگی ساده‌ای مثل تعویض به هنگام و مکرر پوشک و خشک کردن پوست به همراه مصرف انواع پمادهای ضد التهاب، طی چند روز علائم ادرار سوختگی نوزادان برطرف می‌شوند.

یکی از موثرترین راه ها که می تواند از مشکلات احتمالی و عوارض خطرناک آن پیشگیری کند، استفاده از کرم های محافظ پای بچه یا اصطلاحا Nappy Cream است. این محصولات التیام بخش پوست کودکان، التهابات ناشی از ادرار و سوختگی ناشی از پوشک را بهبود می‌بخشد.

خرید کرم محافظ پای کودک

خرید اینترنتی انواع کرم های محافظ پای بچه با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از برندهای معتبر خارجی و ایرانی در داروخانه آنلاین دکتر دانیالی امکان پذیر است. شما می توانید تنها با یک کلیک خرید خود را ثبت و در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید. تمامی این محصولات اورجینال بوده و دارای تاييديه وزارت بهداشت هستند و شما می توانید با اطمینان آنها را خریداری نمایید. همچنین قبل از خرید می‌توانید از مشاوران سایت در خصوص خرید محصولات مشاوره بگیرید.

همه محصولات (7038)

نمایش 1–12 از 32 نتیجه