یائسگی

یائسگی زمانی اتفاق می افتد که نشان دهنده پایان چرخه قاعدگی شما می باشد. یائسگی پس از 12 ماه بدون قاعدگی تشخیص داده می شود. یائسگی ممکن است در 40 یا 50 سالگی اتفاق بیفتد، اما میانگین سنی در ایالات متحده 51 سال می باشد.

یائسگی یک فرآیند بیولوژیکی طبیعی می باشد. اما علائم فیزیکی مثل گرگرفتگی و علائم احساسی یائسگی ممکن است خواب شما را دچار اختلال کند، انرژی شما را کاهش دهد یا بر سلامت عاطفی شما تأثیر بگذارد. درمان‌های مؤثر زیادی وجود دارد، از تنظیم سبک زندگی گرفته تا هورمون درمانی می باشد.

علائم

در ماه‌ها یا سال‌های منتهی به یائسگی ، ممکن است علائم و نشانه‌ها زیر را تجربه کنید:

پریودهای نامنظم

خشکی واژن

گرگرفتگی

لرز

عرق شبانه

مشکلات خواب

تغییرات خلق و خوی

افزایش وزن

کاهش متابولیسم

نازک شدن مو

خشکی پوست

از دست دادن پری سینه

علائم و نشانه ها، از جمله تغییر در قاعدگی می تواند در بین زنان ثفاوت داشته  باشد. به احتمال زیاد، قبل از پایان دوره های قاعدگی، بی نظمی هایی را تجربه خواهید کرد.

پرش پریود در دوران قبل از یائسگی امری رایج و مورد انتظار است. اما اغلب، دوره‌های قاعدگی یک ماه از بین می‌رود و بازمی‌شود، یا چندین ماه از بین می‌رود و سپس دوباره چرخه‌های ماهانه برای چند ماه شروع خواهد شد.

پریودها به طور کلی در چرخه‌های کوتاه‌تر اتفاق می‌افتند، بنابراین به هم نزدیک‌تر می شوند. با وجود پریودهای نامنظم، بارداری امکان پذیر می باشد. اگر قاعدگی را رد کرده اید اما مطمئن نیستید که دوران یائسگی را شروع کرده اید، بهتر است آزمایش بارداری بدهید تا مطمئن شوید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه شود ؟

برای مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه و هرگونه نگرانی پزشکی، بهتر است با پزشک خود ملاقات کنید. در طول و بعد از یائسگی به گرفتن این قرارها ادامه دهید.

مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه با افزایش سن ممکن است شامل آزمایش های غربالگری توصیه شده مانند کولونوسکوپی، ماموگرافی و غربالگری تری گلیسیرید باشد. پزشک شما ممکن است آزمایش‌ها و معاینات دیگری را نیز به شما توصیه کند، از جمله آزمایش تیروئید در صورت پیشنهاد سابقه، و معاینه سینه و لگن این آزمایشات گرفته می شود.

توجه داشته باشید که اگر بعد از یائسگی خونریزی از واژن دارید، همیشه به دنبال مشاوره پزشکی باشید.

همه محصولات (7102)

نمایش 1–12 از 26 نتیجه