آهن

آهن ماده ای معدنی و مغذی است که دارای نقش های متعدد و مهمی در بدن می باشد. آهن بخشی از هموگلوبین است که وظیفه جابجایی اکسیژن در خون را برعهده دارد. آهن در متابولیسم انرژی نقشی موثر دارد و در بسیاری از آنزیم‌ها نیز مورد نیاز است. درواقع، آهن ماده معدنی ضروری برای زندگی است. ماده آهن را می‌توان از غذا و مکمل ها دریافت کرد. منابع غذایی: گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ، میوه‌ها، سبزیجات سبز و نان غنی‌شده.

اگر میزان آهن بدن شما کافی نباشد ممکن است دچار کم خونی یا آنمی (کاهش سطح گلبول های قرمز خون) شوید‌. مکمل های آهن راهی عالی برای رفع کمبود آهن بدن هستند به خصوص اگر تغییرات رژیم غذایی قادر به جایگزینی آهن کافی برای بدن نباشد.سطح آهن پایین در برخی افراد به طور معمول وجود دارد ولی در صورت عدم درمان احتمال می رود تبدیل به یک بیماری جدی شود که تحت عنوان کم خونی فقر آهن (iron-deficiency anemia) شناخته می‌شود. کم خونی فقر آهن با حالتی همراه است که در آن به اندازه کافی گلبول قرمز سالم وجود نداشته و توانایی حمل اکسیژن را از دست می دهد. در نتیجه ممکن است علائم زیر بروز کند :

• کمبود انرژی
  • مشکل در تمرکز
  • دوره های مکرر بیماری
  • احساس سرما و مشکل در تنظیم دمای بدن
  • پوست رنگ پریده
  • تپش قلب
  • صدای زنگ یا وزوز در داخل گوش و سر
  • خارش
  • مشکل در بلعیدن
  • تغییر در طعم غذا
  • ریزش مو
  • اشتیاق به خوردن موادی از قبیل یخ یا خاک که به آن پیکا گفته می‌شود.
  • زخم های دردناک در گوشه دهان و زبان
  • ناخن های قاشقی شکل
  • حرکت های غیر قابل کنترل مخصوصاً در ناحیه پا (سندروم پای بیقرار)

اگر هر یک از علائم بالا را تجربه کرده‌اید بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا در صورت صلاحدید پزشک سطح آهن خون شما بررسی گردد. دقت کنید این علائم معمولا وقتی بروز می‌کنند که سطح آهن خون به اندازه ای پایین آمده که بتوان آن را کم خونی فقر آهن نامید. وگرنه مخصوصا در مراحل اولیه کاهش آهن خون ممکن است هیچ گونه علائمی مشاهده نشود. بنابراین بررسی مرتب سطح آهن می‌تواند راهی برای تشخیص و درمان سطح پایین آهن خون باشد قبل از آنکه تبدیل به کم خونی گردد.

خرید مکمل آهن

خرید اینترنتی مکمل آهن با کیفیت بالا و قیمت مناسب از برندهای معتبر خارجی و ایرانی در داروخانه آنلاین دکتر دانیالی امکان پذیر است. تمامی مکمل‌های موجود در این داروخانه دارای برچسب اصالت کالا بوده و شما می توانید با اطمینان آنها را خریداری نمایید. همچنین قبل از خرید می‌توانید از مشاوران سایت در خصوص خرید محصولات مشاوره بگیرید.

همه محصولات (7038)

نمایش 1–12 از 128 نتیجه