قارچ گانودرما

قارچ گانودرما گونه ای از قارچ های قرمز می باشد که یکی از کامل ترین مواد غذایی در جهان محسوب می شود که ارزش تغذیه ای و درمانی بسیار زیادی دارد. گانودرما از شاخه قارچ های چتری می باشد که در طبعت بر روی چوب و تنه درختان رشد پیدا می کند. این قارچ با حدود ۸۰ گونه مختلف، گیاهی وحشی و خودرو در طبیعت می باشد که این روزها در مزارع پرورش قارچ نیز با تکنیک های خاصی تولید می شود. گانودرما بافتی چوبی، براق و صیقلی دارد و از نظر ظاهری با قارچ دکمه ای بسیار تفاوت دارد.

امروزه قارچ گانودرما در سراسر جهان شناخته شده می باشد و این گیاه شگفت انگیزی در درمان بسیاری از بیماری های جسمی و روحی دارد و معجونی شفابخش می باشد.

خواص دارویی قارچ گانودرما

خواص دارویی قارچ گانودرما طبق مطالعات علمی اثبات شده است. بررسی های انجام شده روی نمونه ها و تحقیات بالینی روی بیماران مختلف نشان دهنده اثر بخشی قارچ گانودرما و خواص دارویی این قارچ می باشد. در ادامه به شرح این خواص خئاهیم پرداخت.

قارچ گانودرما خواص و فواید بسیاری دارد. این قارچ سرشار از آنتی اکسیدان‌، پلی ساکارید‌، کلسیم ، آلکالوئیدها، پتاسیم ، آدنوزین، پروتئین ، فسفر، استرول‌های گیاهی، بتا گلوکان، تری ترپن‌ها، ویتامین‌های گروه ب ، ویتامین ای ، ویتامین سی، ویتامین ای و ویتامین دی می باشد. به همین دلیل خواص درمانی بسیاری دارد.

خواص درمانی قارچ گانادرما

تقویت سیستم ایمنی بدن