ضد اسهال

دل پیچه یا اسهال احساس درد شکمی شدید است که به همراه نیاز مکرر و فوری برای دفع مدفوع با وجود خالی بودن روده بزرگ می باشد. عامل اصلی بروز اسهال التهاب، انقباض عضلات و حرکات مداوم و غیرارادی روده می باشد که معمولا با گرفتگی و ناراحتی قابل توجه همراه است. به‌همین‌دلیل، ممکن است حتی برای دفع مقدار کمی مدفوع با افت فشارخون مواجه شوید.

می توان گفت  اگر علت اصلی بروز دل پیچه اسهال یا یبوست باشد جای نگرانی نیست و می توان با انواع قرص دل پیچه ضد اسهال یا ضد یبوست در طی چند روز قابل درمان می باشد. اما در بعضی از موارد نشانه‌ای از سایر مشکلات سلامتی مثل بیماری کرون، کولیت اولسراتیو ، سندرم روده تحریک‌پذیر، عفونت مقاربتی، آبسه‌های رکتوم،  سرطان روده بزرگ و غیره است که می‌تواند بر وضعیت سیستم گوارشی تاثیر منفی می گذارد.

به طور معمول اسهال به‌خاطر عفونت یا التهاب اتفاق می افتد و دلایل مختلفی دارد. معمولا بیشتر بزرگ‌سالان در طول سال چند بار به اسهال دچار می‌شوند و بدون نیاز به پیگیری، این مشکل خودبه‌خود از بین خواهد رفت. در این موارد که اصولا علت مشخصی ندارند، نیاز به استفاده از قرص ضد اسهال نمی باشد اما در صورتی‌که پزشک قرص ضد اسهال تجویز کرد، حتما آن را طبق دستور مصرف کنید.

نکاتی درباره قرص ضد اسهال

قرص ضد اسهال را برای درمان اسهال عفونی فقط در صورتی استفاده کنید که پزشک به شما این اجازه را بدهد. بیماری التهاب معده‌ و روده‌ای یکی از بیماری‌هایی می باشد که برای بهبود آن قرص ضد اسهال استفاده می‌شود.

همچنین گاهی برای افرادی که تحت عمل جراحی کیسه مقعدی قرار دارند، در دوران بازیابی و بهبودی بیمار، مصرف قرص ضد اسهال تجویز خواهد شد. بعضی از افرادی که این جراحی را تجربه می کنند، باید در بلندمدت از این قرص ضد اسهال استفاده کنند، اما بعضی دیگر، یک‌ بار به‌ دلیل حرکات شدید روده مجبور به مصرف قرص خواهند شد.

همه محصولات (7038)

نمایش 1–12 از 21 نتیجه