ضد سرفه

بسیار از افراد هنگام شروع سرفه، انواع و اقسام داروهای ضدسرفه را برای بهبودب مصرف می‌کنند. اما می توان گفت که هر سرفه‌ای به درمان دارویی نیاز نداشته و حالت سرفه نیز مهم است. به طور مثال اگر سرفه به دلیل برگشت اسید معده یا آثار محیطی باشد، مصرف شربت‌های ضد سرفه اثرگذار نمی باشد.

سرفه‌های ناشی از سرماخوردگی در بسیاری از موارد به درمان نیاز نداشته و خود به خود از بین می رود. اما گاهی که اذیت کننده می‌شوند و خواب و استراحت فرد را دچار اختلال می‌کنند، می‌توان از داروهای ضد سرفه موجود در بازار استفاده کرد، اما در اینجا لازم است

برای درمان سرفه چه کار کنیم؟ از چه خلط آوری استفاده کنیم؟

درمان سرفه با شربت‌های ضد سرفه و خلط آور

برخی افراد به محض شروع سرفه، انواع و اقسام داروهای ضدسرفه را خریداری و مصرف می‌کنند. اما هر سرفه‌ای به درمان دارویی نیاز ندارد و حالت سرفه مهم است. مثلا اگر سرفه به دلیل برگشت اسید معده یا آثار محیطی باشد، مصرف شربت‌های ضد سرفه اثری ندارد.

سرفه‌های ناشی از سرماخوردگی در بسیاری از موارد به درمان نیاز ندارند و خود به خود برطرف می‌شوند. اما گاهی که آزار دهنده می‌شوند و خواب و استراحت فرد را مختل می‌کنند، می‌توان از داروهای ضد سرفه موجود در بازار استفاده کرد، اما در اینجا باز هم لازم است بگوییم که سرفه‌ها را به دو نوع خشک و خلط دار تقسیم می‌شود. سرفه ها پاسخ رفلکس مانند به تحریک راه‌های هوایی می باشد.

راه‌های هوایی ممکن است با عوامل مختلفی تحریک کننده، مثل عفونت‌ها، خاک، دود و غیره در ادامه به دلایل شایع سرفه می پردازیم:

عفونت ریه مانند برونشیت

بیماری‌ها و سرطان‌های ریه

بیماری انسدادی مزمن ریه

حساسیت به مواد شیمیایی، گرده گل و دود

آسم

سینوزیت

استفاده از بعضی دارو‌ها

عفونت راه‌های تنفسی فوقانی مثل سرما خوردگی

سیگارکشیدن یا قرارگرفتن در معرض دود سیگار دیگران

برگشت اسیدمعده

درمان سرفه

افراد می توانند سرفه تحریکی بدون خلط را با تجویز یک داروی ضد سرفه که آستانه مرکز سرفه را افزایش دهد، مهار کند. این داروها با از هم گسیختن حملات طولانی مدت سرفه ، باعث درمان غیر اختصاصی می‌شوند. البته یک سرفه خلط آور نباید مهار شود، ‌چرا که حبس خلط در نایژه‌، توزیع تهویه و هواگیری آلودگی ها و توانایی مقابله در عفونت را مختل خواهد کرد.

همه محصولات (7038)

نمایش 1–12 از 54 نتیجه